lyssna på nedladdade program utomlands

Hej,
Jag har många program sparade i min iPhone 6 via SR play --> min sida-->nedladdat. Ett tråkigt problem är att jag inte kan lyssna på programmen när jag är utomlands. Gör jag nå´t fel eller är programmen/ljudfilerna enbart möjliga att lyssna på inom Sverige?
Mvh,
Paul Stempel

Kommentarer

  • Hej Paul!

    Det ska gå att lyssna på nedladdade program utomlands. Vad händer? Och vilka program rör det sig om?

    Kan du testa att slå på flygplansläget och klicka på "okej" om du får någon dialogruta om att appen inte fungerar fullt ut utan uppkoppling? Eller kan du inte ens öppna appen då?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,
    Jag får svaret i flygplansläget: "Vi kunde inte ladda ljudet". Felkod: 6,-1009,-1009
    Mvh,
    Paul
  • Ok., det låter ju helt klart som om detta är ett avsnitt som appen försöker tanka hem, inte ett som redan är nedladdat.

    Vad är det för avsnitt? Var det länge sedan du laddade hem dessa?
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Nu har jag satt på och av flygläget några ggr och nu går alla program f.o.m. år 2012 att lyssna på i flygplansläge. Konstigt!
    Hur är det om jag är utomlands? Har det nå´n betydelse eller är programmen sparade i telefonen och därmed tillgängliga oavsett var jag befinner mej? Det konstiga är att när jag var i Spanien för några veckor sedan kunde jag inte lyssna.
    Hälsningar,
    Paul
  • Så bra att det går att lyssna även utan uppkoppling nu. Det innebär att avsnitten finns nedladdade.

    Det ska inte spela någon roll var du befinner dig, men uppenbarligen har det varit något med appen som gjorde att den inte fungerade utan att först ha uppkoppling en kort stund.

    Om du hade uppdaterat appen och sedan inte använt den förrän du försökte lyssna i Spanien, så skulle det kunna förklara problemet där. Första gången appen startas om efter en uppdatering, behöver den (ibland?) tillgång till nätet för att allt ska laddas in rätt. Eller, det är vad jag tror kan ha hänt. Eftersom jag inte är helt säker, så kollar jag upp det med app-utvecklarna!
    Annika Webbmaster
  • Tack för info! Om du kan kolla med app-utvecklarna så jag vet vad jag skall göra inför nästa utlandsresa vore det fint.
    Paul
  • Hej igen och förlåt att vi aldrig återkopplade.

    App-teamet trodde som jag, att felet berodde på att appen behöver tillgång till nätet vid ett tillfälle efter en uppdatering.

    Ifall du alltså startar appen hemma med uppkoppling vid något tillfälle strax innan en resa, så att den inte har "legat i träda" för länge borde problemet kunna undvikas.

    Eftersom felet inte är något vi fått in andra rapporter om, är detta dock vår gissning, men denna gissning är det bästa svar vi kan ge.

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Ok. Tack för svar.
    Hälsn,
    Paul
  • Jag har samma problem, mina nedladdade program går inte att lyssna på utomlands. Vissa av programmen vet jag fungerar när jag är hemma och andra har jag laddat ner här och fått notis om att programmen är nedladdade men nu när jag ska lyssna på dem fungerar det ändå inte...
  • Hej, har du testat att lyssna i flygplansläge när du är hemma?