Sänd HELA pressträffen, utan att den kapas av analys

Hur kan jag lyssna på HELA pressträffen från folkhälsomyndigheten i efterhand? Jag hitrade till dlut stt det nu heter 'Livesändning', så jag gar lyckats hlra delar av dagens pressträff (14 juli) De säger i ljudspåret på "Livesändningen' att man kan lyssna på resten av pressträffen på SR play men att de nu ska be sina kollegor sammanfatta vad man nyss har hört. Eftersom jag redan har lyssnat själv så är jag totalt ointresserad av några journalisters analyser. Jag vill höra hela frågestunden men de bryter alltid för 'sammanfattning' innan frågestunden är slut. Jag anvönder alltid SR Play -så även idag. Måste jag gå till SVT för att få HELA pressträffen? Det bär emot...
mvh Karin

Kommentarer

  • Hej!

    På webben
    Programmet låg bandat och klart, men hade ännu inte nått ut till lyssnarna. Jag såg vad det berodde på och åtgärdade felet, så nu kan du lyssna här:
    Presskonferens med Folkhälsomyndigheten

    Tack för att du rapporterade in problemet!

    I appen Sveriges Radio Play
    Jag passar på att beskriva hur du hittar en sändning i appen, i och med att det främst är där du vill lyssna.

    Gå in i appen under Sök program och skriv Livesändningar från Ekot (det räcker med att skriva bokstäverna lives). Då får du endast en träff på "program", den som heter Livesändningar från Ekot. (Detta är ju inte en programserie på samma vis som Spanarna eller P1-morgon, men ändå en "samlingsplats" för ett visst innehåll.)

    Nedanför den träffen kommer det även tusentals träffar på avsnitt, men i det här fallet, när du vill nå en aktuell livesändning från Ekot, väljer du inte ett avsnitt, utan "programmet" Livesändningar från Ekot, trycker på den länken och når då sidan med den senaste månades inspelade direktsändningar i kronologisk ordning.

    Där du dock inte hade kunnat nå den aktuella sändningen innan du hjälpte mig att se att den "fastnat halvvägs", så det var bra att du tog dig tid att rapportera in det!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    En snarliggande fråga: Hur kan jag lyssna på HELA pressträffen LIVE??
    Den livesändning som går ut via P1 klipps ju av innan frågestunden och sen ska det kommenteras och återberättas det jag alldeles nyss lyssnat på! Oerhört störande. Det enda som jag hittat som sänder HELA presskonf. är FHM:s egna stream på Youtbube men då funkar det ju inte att lyssna med telefonen i fickan utan skärmen måste vara på. Kan ni inte låta den stream som går i SRPlay verkligen vara HELA pressträffen inklusive frågestunden och UTAN kommentarer och avbrott?

  • Hej Johan!

    I våra egna sändningar ingår en journalistisk analys och om du tycker att den är störande, så får du återkoppla till Ekot: ekot@sverigesradio.se

    ... FHM:s egna stream på Youtbube men då funkar det ju inte att lyssna med telefonen i fickan utan skärmen måste vara på

    Ett tekniskt problem i andra appar, ska vi förstås inte behöva anpassa journalistiken efter. Jag hjälper dig hellre att lösa det problemet.

    Vad har du för mobil? Har du en Youtube-app eller använder webbläsaren? Om du ställer in så att appen du använder har rätt att fungera i bakgrunden, så kan du förhoppningsvis lyssna utan att skärmen måste vara på.

    I och med att jag ger support på vår egen app och vet vilka inställningar som ska ändras om den stängs i fickan, kan jag kanske lotsa dig rätt även med en annan app - men om det inte fungerar snabbt och enkelt får jag hänvisa dig vidare.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Jag vill betona att det journalistiska inslaget är välkommet EFTER hela presskonferensen. Nu anser de tydligen att det räcker att höra på delar av den för att göra en analys. Det är störande när man själv vill höra klart.
    mvh Karin
  • Tack.

    Vi som svarar i supportforumet arbetar med att lösa tekniska problem med våra webbtjänster och appar och har tyvärr inte möjlighet att svara på den här typen av frågor.

    Jag önskar att vi hade möjlighet att skicka vidare all sån här typ av återkoppling till respektive redaktion, men det är omöjligt Jag ber dig därför att kontakta antingen redaktionen direkt ekot@sverigesradio.se eller Lyssnarservice, lyssnarservice@sverigesradio.se
    Annika Webbmaster