Lyssna på Greta Thunbergs sommartal, men går inte sätta på paus.

Försöker lyssna på Greta Thunbergs sommartal och sätta det på paus, men det går inte, varken på datorn eller på min telefon, Ja har laddad ner podden också. Men medan jag lyssnar blir jag avbruten av barnbarnen. Då vill jag pausa lyssnandet, men det går inte. Jag har tvingats att börja om från början fyra gånger.  Nu lessnar jag. Finns det någon möjlighet att kunna lyssna på Greta och flytta fram lyssnandet till en punkt dit jag kommit tidigare? Hur pauserar jag och hur flyttar jag fram och tillbaka lyssnandet? Tacksam för svar eller måste jag gå upp i natt och lyssna för femte gånger från början? Jag har en Apple-dator och en iPhone.
Med vänlig hälsning,
Anders Palm

Kommentarer

  • Jag vet fortfarande inte hur jag ska kunna sätta på Gretas sommartal på Paus. Kan någon tala om det för mig.
  • I webbläsaren på datorn kan du klicka på tidslinjen (överkanten av själva spelaren) eller dra i en markör. Själva spelaren försvinner ned under bildkant när du scrollar nedåt på sidan, men man kan se den igen genom att scrolla lite uppåt igen (där hittar du även paus-knappen).

    Den är lite diskret, och vill du se en tydligare tidslinje, kan du fälla ut en större version av spelaren genom att trycka på "uppåtpilen" längst till höger i spelaren. Då fälls en större version av spelaren ut, där du tydligt ser tidslinjen.

    I mobilens webbläsare behöver man klicka på lilla spelaren i nederkant för att öpnna det större läget och där kan man klicka på tidslinjen för att flytta uppspelningen.

    Hör av dig om min beskrivning behöver förtydligas!