Lyssna "med musik" vid nyheter

Det har tillkommit en fråga vid start i app lyssna på nyheter i efterhand där frågan Lyssna med musik ? Kommer upp. Ett onödigt extra klick vid nyheter men relevant vid sommar i P1 exvis. Ta bort igen. Önskar jag.

Kommentarer

  • Ett onödigt extra klick vid nyheter
    Det håller jag med om. Jag tar reda på vad vi ändrat, för jag tror inte att det är meningen att man ska få det valet vid nyheter.

    Minns du vilka nyheter detta gäller? Om det kan ha varit dina lokala nyheter, så berätta vilken P4-kanal du har vald i appen!
    Annika Webbmaster
  • Hej. Tack. P4 Jämtland 🌺

  • Tack.
    Annika Webbmaster
  • Lunchekot
  • Vi har förstått vad felet beror på och ... Så här ska det förstås inte fungera.

    Tack för att ni snabbt rapporterade in detta.
    Annika Webbmaster
  • Fint! :-)
  • Felet är kvar och det gäller även när man lyssnar på Ekot i efterhand. Dessutom har det hänt ngt som gör att Trots att  man lyssnat igm hela dessa program så läggs det Nu  i området ”Fortsätt att lyssna”. Där vill man ju bara ha de längre program som man pausat.. Nu har jag varje dag en hel rad där.. eftersom jag ofta lyssnar på Nyheter i radio Jämtland och Ekot i efterhand. Tack för åtgärd. Med vänlig hälsning Lisbeth
  • Felet kommer tyvärr att kvarstå tills vi laddat upp en ny version av appen där detta är rättat.
    Trots att  man lyssnat igenom hela dessa program så läggs det nu  i området ”Fortsätt att lyssna”.
    Oj! Det var bra att vi fick veta.

    Se om det problemet kvarstår om väljer att lyssna på versionen "med musik". Det här låter helt knasigt, men för de nyhetsprogram där det finns två versioner, så är "med musik" nämligen den du lyssnar på i vanliga fall (utom om du har för vana att lyssna på över 30 dagar gamla kvart i fem-ekon)!

    Med musik är det förstås inte på riktigt ... Skillnaden mellan versionerna har inte med musik eller inte att göra, utan handlar om ifall de är i formatet AAC (det format vi annars använder i musikprogram och andra program som försvinner efter en tid, som Karlavagnen med musik) eller MP3 (används för program vi har kvar länge och kan erbjuda på andra plattformar som Karlavagnen utan musik).

    I appen ska vi inte ha två olika format på nyheterna, utan bara vara versionen i AAC. Att båda versionerna dyker upp och att vi kallar dem med respektive utan musik är ett fel som uppstått när vi försökte lösa ett helt annat problem ...

    Tack igen för att vi fick in den här felanmälan snabbt!
    Annika Webbmaster
  • Problemet kvarstår med dagens kvart i fem eko och ekonominyheterna!
  • Hej!

    Detta irriterande problem är löst bakom kulisserna och kommer att försvinna i nästa version av appen. När den kommer kan jag tyvärr inte svara på (men gissar början av nästa vecka).

    Tills dess: Andas djupt!
    Annika Webbmaster
  • i samband med det här att jag måste välja att lyssna "utan musik" på Ekot fick jag också ett påtvingat alternativ att välja på vilka ekonyheter jag vill ha.

    Jag vill de alla nyhetssändningarna och sedan plocka de 5, 10, 15 eller 25minuter jag önskar, inte att ni skall sammanfatta vilka 4 som jag förväntas ha. Försöker jag nu hitta alternativet där alla finns får jag bara "3" minuters inslag för flera av dessa längre bitar jag vill ha från P1.

  • Hej
    Jag reagerar oxå negativt på ändringen ang Ekot. Jag vill själv välja vilka eko-sändn jag vill lyssna på i efterhand. Det är ju det som är grejen med att kunna lyssna i appen för mig
  • Hej
    Om ni följer både Ekot och Nyhetsuppdateringan från Ekot så får ni alla sändningar och kan välja vilka ni vill lyssna på.

    mvh
  • Tack!
  • Det är just detta att jag måste göra två olika alternativ, som jag tycker är fånigt, men nu försöker jag nöja med Nyhetsuppdateringar från Ekot, som blir mest rätt. Förhoppningsvis lär sig telefonen att det är till det valet jag vill varje gång.

  • Fortfarande olycklig över uppdelningen av Ekonyheterna. Jag vill välja Ekot och sedan rulla till det större avsnitt jag vill kolla. Nu måste jag prova om 16.45 finns på det ena valet eller det andra. Och har klockan passerat 18 så måste jag kolla i vilken 17.45 gömmer sig. Det är en väldig massa onödiga klick mot tidigare. Tycker fortfarande att ni saboterat utbudet från vad som fanns tidigare. :-(

  • Ok. De längre sändningarna, som Ekot 16.45 finner ni under Ekot, (tänk "få men fördjupande") medan Ekots korta sändningar återfinns under namnet Nyhetsuppdatering från Ekot

    Det är just detta att jag måste göra två olika alternativ, som jag tycker är fånigt

    Om du markerar båda dessa som program du följer (hjärtat), kan du hitta alla avsnitten i kronologisk ordning under "Nya avsnitt - visa alla" på Min sida i appen.

    Hör av dig om du behöver en tydligare beskrivning för hur du gör detta.
    Annika Webbmaster
  • Skall jag behöva installera en särskild app bara för Ekot. Om jag följer rådet ovan så får jag fortfarande två olika Ekotval där jag måste leta efter vilken som just nu ger senaste längre inslag. Alltså hitta 16.45 kl 17 och 17.45 kl 18 för att sedan återigen kolla vilken som ger "10min" kl 22 och inte bara 3 min.

    Det här var ju inga problem tidigare. Jag kan förstå att ni ville erbjuda något slags samlat lite paket för vissa lyssnare, men varför innebär det att ni tog bort de sändningar ur timme för timme för timmevarianten. Jag använder alltså appen Sveriges Radio. Måste jag installera en annan app?

  • Om jag följer rådet ovan så får jag fortfarande två olika Ekotval där jag måste leta efter vilken som just nu ger senaste längre inslag.

    Testade du verkligen? Visserligen hade jag fel när jag skrev att du skulle se alla avsnitt från båda dessa flöden, för med nyhetsprogrammen blir det (på gott och ont) endast det allra senaste avsnittet. Men jag tror att detta kan hjälpa dig!

    Om du väljer att följa båda programmen, kommer det att se ut ungefär som på denna bild om du går in under Nya avsnitt - visa alla när Eko-sändningen 17.45 har kommit ut men den 19.00 ännu inte har kommit ut, det vill säga en av de gånger då du skriver att det är knepigt att välja rätt:

    Tror du inte att det underlättar?

    varför innebär det att ni tog bort de sändningar ur timme för timme för timmevarianten

    Tyvärr är det tekniska systemet så tungrott att vi idag endast kan erbjuda ljudet i antingen det ena eller i det andra "flödet", men visst har du rätt i att det vore bättre om "Nyhetsuppdateringar från Ekot" innehöll alla sändningar. Jag hoppas att vi på sikt kan lösa det, men just nu fungerar det så här:

    De sändningar som heter Ekot är fyra per dygn. De avsnitt som saknas i Nyhetsuppdateringar från Ekot är alltså:
    • Morgonekot (klockan 7 vardagar och klockan 8 på helgen)
    • Lunchekot (klockan 12.30)
    • Dagens eko (klockan 16.45)
    • Nyheter från Ekot (klockan 22).
    Annika Webbmaster
  • Tack för att du försöker svara. Jag har testa ditt alternativ, men det blir fortfarande inte en lista som jag kan välja de avsnitt jag vill ha. Har nu fått skapa en rutin, som innebär flera klick och en sökfunktion, men då blir i alla fall slutresultatet acceptabelt, men jag "morrar" lite åt att det behövde ändras från det som var tidigare. Tydligen av någon teknisk orsak hos er. Men nu är det dags att släppa ämnet och hoppas alla får en god och coronafri sommar.
  • hoppas alla får en god och coronafri sommar
    Detsamma. Jag återkopplar till Ekot så att de är medvetna om vilka nackdelar förändringen fört med sig.
    Annika Webbmaster