Lyssna från början på pågående program

Hej! I SR-appen går det ju att lyssna på ett pågående program från början vilket är fantastiskt bra men det verkar inte finnas något stöd för det på hemsidan, sverigesradio.se. (använder win 10 och firefox)

Kommentarer

  • Hej!
    Bra förslag, för självfallet vill vi att denna funktion ska fungera överallt. Och det gör den – nästan. Firefox är ett indantag. Om du testar att lyssna i exempelvis Edge eller Chrome, så kan du backa och pausera i "liveströmmen" (som förstås inte är live längre då ...)

    När vi bytte teknisk lösning för våra ljudströmmar så att det blev möjligt att backa, kunde vi tyvärr inte införa funktionen i just Firefox, som saknade stöd för tekniken. Men idag finns detta stöd även i den webbläsaren.

    Jag hör med webbutvecklarna om vi har en tidplan för när detta ska fungera även i Firefox, för det vill vi som sagt att det ska!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Det finns ännu ingen tidplan, tyvärr. Ifall du vill använda funktionen, får du alltså tills vidare använda en annan webbläsare.

    (Även Internet Explorer för Windows 7 saknar möjlighet att backa i direktströmmen, vilket jag nämner om andra lyssnare undrar. Hur IE fungerar på Win 7 påverkar ju inte ditt problem det minsta ...)
    Annika Webbmaster
  • Göstas fråga har flyttat hit:
    Lyssna på kanal från Sveriges Radio​​​
    Annika Webbmaster