Lyckan total, Alexa skill Sveriges Radio är tillbaka!!

Till min stora glädje så är denna skill nu tillbaka, fungerar felfritt.

Stort tack till alla inblandade.

/olle

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in dessa goda nyheter!

    Jag visste inte om det, men ser nu att vi fick en notifikation från Alexa om att vår senaste version av detta skill nu är godkänd!
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Varför säger Alexa att appen int finns längre. Köpte tre alexor till min mor som är synskadad. Bästa radio hon någonsin haft.

    mvh

    Ragnar Möller
  • Hej Ragnar!

    Bra att du kontaktade oss, eftersom det är lite trassligt.

    Vi tog ned vår skill för att ersätta den med en ny version. Vi hade trott att det sedan skulle fungera som vanligt, men tyvärr räknas den nya versionen som en helt ny skill.

    För att den ska fungera, behöver du först aktivera den, vilket du gör i Amazon Alexa-appen eller via Amazons sajt (knappen Enable).

    Dela upp start av skill och start av ljud
    Det går tyvärr inte att starta denna nya skill och samtidigt be om en tjänst, för då svarar Alexa Swedish Radio is no longer available. Du måste därför bryta upp det i två delar.

    Gör så här, alltså:
    1. säg ”Open Swedish Radio”
    2. efter frågan om vad du vill lyssna på, ber du om kanalen eller programmet
    Amazon och vi försöker lösa detta så att det åter går använda specifika kommandon när skillen startas, alltså att säga till exempel "ask Swedish Radio to play Spanarna".

    Jag hoppas att det inte ställer till det alltför mycket för din mor och dig, och är glad över att din mor annars uppskattar sina Alexor! Just för synskadade och rörelsehindrade är ju röststyrningen en väldigt stor fördel.
    Annika Webbmaster