Hitta Lunchekot i appen

Hej,
Hur hittar jag Lunchekot med sökfunktionen i Appen?
Söker under P1 och Nyheter, men hittar inget.
Tack på förhand
Per

Kommentarer

  • Hej Per!

    Jag berättar först hur du hittar detta, sedan varför du inte fann det under P1 eller under Nyheter (vilka båda är helt logiska ställen att leta).

    Det finns många sätt att nå Lunchekot i appen, och jag skriver om tre, så hoppas jag att något av de sätten passar dig:

    På hemskärmen
    1.  Långt ned på appens startsida finner du Senaste nyheterna, en "programkarusell" där du kan svepa åt sidan för att finna de senaste nio (?) nyhetssändningarna. Strax efter Lunchekots sändningstid, finns denna sändning med "i snurran" och du kan lyssna därifrån!
    2. Om Lunchekot saknas i snurran (andra nyheter är de senaste) väljer du Visa alla till höger om Senaste Nyheterna
    3. Välj Ekot från den sida med våra nyhetsprogram du kommit till
    4. Sändningarna på Ekots sida ligger i kronologisk ordning, bläddra ned till Lunchekot och lyssna

    Under Sök program -> Nyheter
    1. Gå in på Sök program i appens nederdel
    2. Välj Senaste Nyhetssändningarna (även om Lunchekot inte är senaste Ekot)
    3. Välj Ekot från den sida med våra nyhetsprogram du kommit till
    4. Sändningarna på Ekots sida ligger i kronologisk ordning, bläddra ned till Lunchekot och lyssna

    Under Sök program -> Sökrutan
    1. Gå in på Sök program i appens nederdel
    2. Skriv lunchekot i rutan Sök program och sändningar
    3. Av okänd anledning finns det två specialsändningar från 2016 som "toppar" sökresultatet, men på plats tre ser du senaste Lunchekot, och kan lyssna

    Skillnad mellan nyhetssändningarna och nyheter
    Att du inte hittar Lunchekot, Sportextra eller Kulturnytt, men däremot Toppnyheter (främst från Ekot), Sport och Kultur om du väljer Nyheter i appens nederdel, beror på att det du finner under appens Nyheter är "nyhetsinslag i en spellista, anpassa för mobilen", inte "nyhetssändningar skapade för FM".

    De nyhetsinslag du hittar under Nyheter är alltid uppdaterade och ligger i en lista där du kan spela alla inslag och bläddra förbi om det är en nyhet du redan hört eller inte är intresserad av.

    Läs mer här:
    Nyhetsklipp för dig!

    Ekot är inte ett P1-program
    Ekot sänds i bland annat i P2, P3 och P4. I P4 har Ekot nästan lika många sändningar per dygn som i P1 (men saknar de långa Lunchekot och 16.45-Ekot). Ekot ligger därför inte under en enskild kanal.

    Hoppas att detta förenklade mer än vad det förvirrade!
    Annika Webbmaster