Lunchekot via Google home

Det går inte att be om lunchekot via Google högtalare men det fungerar att be om dagens eko

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Magnus!

    Jag skickar vidare din fråga till kollegerna som arbetar med appen och hör om de har något tips för att få just Lunchekot.
    Annika Webbmaster
  • Hej Magnus,

    Alla ekosändningar spelas in på samma "enhet". Detta gör att vi har svårt att särskilja luncheko, kvarit i fem ekot från övriga sändningar.

    När du ber om ekot, lunchekot, kvarifem ekot i din Google Home så hämtas alltid den senaste sändningen av ekot. Vi förstår att detta är ett problem och ska försöka arbeta oss runt detta.

    Tack för din feedback!

    Magnus
    Produktägare Play-x / Röst

  • Hej, har ni någon uppdatering vad det gäller detta? Hittade nyss Sveriges radio på Google home vilket var glädjande men sprang tyvärr direkt in i detta problem.

    Med vänlig hälsning,
    Magnus
  • Hej Magnus,

    Vi har inte tyvärr inte hunnit prioriterat detta. Har du testat våra "Toppnyheter"? Om du går in i din Google Home app och trycker på ditt konto uppe i det högra hörnet och sedan väljer Assistent-inställningar följt av tjänster.
    Under nyheter kan du om du inte redan valt att lägga till Toppnyheter från Sveriges Radio som nyhetskälla.

    Sen kan du bara säga ”Ok, Google ge mig de senaste nyheterna”.

    Toppnyheterna är alltid uppdaterade med de senaste nyheterna från Sveriges Radio.
    Bästa svaret
  • Tack Magnus x 3 (min kollega, senaste frågeställare Magnus W och trådstartaren Magnus A).

    Just att ställa in nyhetskälla är ett väldigt bra tips!
    Ställ in nyhetskällor via Google Assistant

    Även jag rekommenderar våra Toppnyheter, vilket är en form som är bättre anpassad till digitala plattformar än Ekots sändningar. Toppnyheterna består av en "ständigt uppdaterad ljudfil" med de fem nyheter som ligger överst på vår startsida. (Ni som använder vanliga Play-appen på Android eller Ios är kanske bekanta med formatet, även om Toppnyheter i dessa appar är en spellista som består av något fler nyheter.)
    Annika Webbmaster