Lunchekot i efterhand

Om man blir avbruten i lyssnandet på lunchekot och efteråt vill lyssna om får man problem.
Det är svårt att hitta. "Intuitivt" är det omöjligt: Inte på L; inte på E; inte på "nyheter"; inte på "favoriter" o.s.v.
Jag vet att jag några gånger har "slumpmässigt" kommit rätt – men den vägen öppnar sig inte längre.
Alltså: Hur går man till väga?
undrar vänligast
Bo G-H

Kommentarer

  • Jag har valt "den långa vägen" 😀
    Jag har satt Ekot som favorit (hjärtsymbolen) så de kommer upp när jag trycker på Min sida --> Program du följer --> Ekot --> där ligger Ekots alla sändningar.

    Eftersom de sänder så ofta syns inte exempelvis Lunchekot i listan på startsidan under "Dina nya avsnitt", i fallet med Lunchekot kommer det ju en sändning kl 13 i en annan kanal som blir den som listas under "Dina nya avsnitt". Detsamma med sändningarna kvart i fem och kvart i sex. Vet inte om det går att lösa på något annat sätt än att SR märker upp just Morgonekona, Lunchekot, Kvart i fem- och Kvart i sex-ekona som egna program man kan följa?
  • Hej och förlåt att svaret dröjt!

    Först vill jag berätta att Ekot inom kort kommer att dela upp sitt nuvarande nyhetsflöde i tre olika, lite i stil med det Peter föreslog.

    • Ekot
    Ekots stora dagliga nyhetssändningar fyra gånger per dag. Nyheter och fördjupning – från Sverige och världen.

    • Nyhetsuppdatering från Ekot
    Senaste nytt varje timme från Ekoredaktionen.

    • Extrasändning från Ekot
    Här kan du lyssna på Ekots extrainsatta webbsändningar i efterhand. I appen SR Play kan du lyssna direkt.

    Sedan vill jag tipsa om att en sökning på Lunchekot (Sökrutan vid Sök program) ger den önskade sändningen som träff nummer tre bland avsnitt i appen, dock nedskuffad av två äldre sändningar som inte är vad jag vill finna. Den exakta titeln i de tekniska systemen är Lunchekot: nyheter, ekonomi och sport, och en sökning på Lunchekot nyheter eller till och med Lunche ny får det senaste avsnittet som översta träff.

    Det är inte helt intuitivt, och jag säger inte att det är ett sätt jag är nöjd med, men eftersom det trots allt funkar, vill jag tipsa om det, i väntan på Ekots mer uppdelade flöde!
    Annika Webbmaster