Lördagsintervjun.

Vem är chef för lördagsintervjun ?

Kommentarer

  • Hej Lars!

    Producent är My Rohwedder, my.rohwedder@sverigesradio.se

    Ansvarig utgivare är Ekots chef Olle Zachrison.
    Annika Webbmaster
  • Hej !

    Jag lyssnade på senaste lördagsintervjun med PG Gyllenhammar.
    Om jag förstod allt rätt så var inspelningen gjord i London.
    Varför gör ni en intervju i London, när det finns moderna kommunikationsmetoder utan
    att förflytta någon journalist ?
    Vad kostade det kalaset ?

    Ingen kritik mot Monica Saarinen som är en utomordentlig bra journalist.

    Tacksam för svar och förklaring.

    Med vänlig hälsning,
    Lars Åkesson
    Åkersberga

    (Mitt efternamn har ingenting eller koppling att göra med det mer kända namnet)

    Jag skickade detta mejl även till redaktionen
  • Bra att du skickade frågan till kollegerna på redaktionen. Detta forum är nämligen till för mer teknisk support, och vi webbmastrar som svarar här har inte någon större insyn i redaktionernas prioriteringar.

    Däremot vet jag att de kolleger som gör tjänstresor (oavsett om det gäller att intervjua mågon eller till exempel delta i en konferens) ofta ser till att passa på att göra mer jobb på plats, exempelvis intervjuer för framtida inslag, göra studiebesök på BBC, gå en uttbildning, träffa Sveriges Radios lokala korrespondent etc.

    Om detta gäller även för denna intervju, vet jag som sagt inte.

    Hoppas att redaktionen kan svara bättre!
    Annika Webbmaster