Vill ha svensk tid i Android-appen, inte lokal

Hur kan jag ställa in så att jag får svensk tid i appen istf lokal. Jag vill inte ändra tid i telefonen utan bara i appen

Kommentarer

  • Hej Rickard!

    Jag vet inte svaret på detta, men återkommer när jag har talat med de kolleger som arbetar direkt med appen.

    Vi hörs!

    Annika Webbmaster
  • Hej igen, Rickard!

    I Iphone-versionen är det (sedan ett halvår tillbaka, kanske?) svensk tid i appen oavsett telefonens tid för övrigt. Vi vill ha det likadant även i Android, men verkar ha missat att ändra detta.

    Tack för att du rapporterade in problemet!

    Annika Webbmaster
  • Vore onekligen bra om detta gick att fixa. Blir också lättare att hitta de sändningar man vill lyssna på.

  • Hej Jönsson!
    Jag tar med detta till utvecklarna.

  • Hur gick det? Vi är fler som önska samma sak.

  • Bra att du frågade! Jag trodde nämligen att detta var åtgärdat redan, för vi har beslutat att vi ska ändra så att det är svensk tid även i Android-appen.

    Uppenbarligen har det prioriterats ned, men vi har nu framfört önskemålet på nytt och jag lovar att följa upp bättre hur det går, för det är, ärligt talat, pinsamt att vi fortfarande inte har ändrat detta ...

    Tack för hjälp att förstå att problemet kvarstår!

    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Kom just hem från London där jag bara fick en timme gamla nyheter. Androidversionen kör alltså fortfarande på lokal tid, vilket pajjar funktionen för de senaste nyheterna.

  • Hej
    Vi har som sagt stött på om ändring i Androidappen.
    Men när jag nu testar att ställa om tiden i min androidtelefon till Londontid så står det visserligen 15.00 på de senaste nyheterna. Men det man där hör är 16-sändningen utifrån svensk tid. Så man borde inte missa något.
    Ett alternativ tillsvidare kan också vara att lyssna via webbplatsen istället.
    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=...
    Mvh

  • Jag följer upp en del gamla trådar. Visst har ni märkt att detta äntligen åtgärdats?

    Oavsett var i världen du är, ska appen använda svensk tid (utom i väckarklockan, naturligtvis).

    Annika Webbmaster