Lokal P4 station.

Lokal P4-kanal. Varför sparas inte min lokala P4-kanal då appen stängs ned?

Kommentarer

  • Hej
    Går du in under dina inställningar och väljer en kanal, men det sparas inte?

    mvh
  • Hej
    Det framgick väl av min frågeställning?
    "Lokal P4-kanal. Varför sparas inte min lokala P4-kanal då appen stängs ned?"
    Svar: Ja.

  • Hej Mikael!

    Vad har du för telefon?
    Annika Webbmaster
  • En Nokia 7 Plus med Android One (Android 9 Pie) och senast uppdaterad juni -19.
  • Kanalen sparas alltså under tiden du har appen igång, men sedan får du göra om valet.

    Det går att göra detta val på ett annat ställe än under Min sida, Inställningar och hjälp. Testa att långtrycka på P4-knappen på appens Hem-skärm.

    Kanske den inställningen biter sig fast bättre? Jag tror dock att det inte ska vara någon skillnad, och att problemet har att göra med att någon funktion i din telefon rensar app-data och tempfiler. Vilken detta kan vara och hur du ska göra ett undantag för vår app får vi ta reda på!
    Annika Webbmaster
  • Jag förstår inte ens hur man byter P4 kanal på appen? Jag bor i Stockholm. det är bara p4 Göteborg som kommer upp. Jag vill lätt kunna lyssna på vilken P4 lokal som helst, inte bara Stockholm alltås.
    PS er telefonväxel säger att ni inte har någon app-ansvarig utan att man måste maila. Jag har mailat två gånger och fått samma svar - att ni inte svarar på mail.
    Hoppas att ni svarar på det här
    //Elin

  • Hej Elin!

    Du kan lyssna på alla P4-kanaler i appen genom att byta P4-kanal via Min sida i appens nederkant. Där går du in under Inställningar och hjälp och kan byta P4-kanal.

    Om du har en Android-telefon (men inte om du har en Iphone) så kan du även använda ett snabbt, men väldigt undanskymt, sätt att byta P4-kanal: "långpressa" på den P4-fyrkant du ser högt uppe på appens startsida och byt där.

    Ett annat tips, om det främst är exempelvis nyhetssändningarna från flera kanaler du vill ta det av, är att ha exempelvis P4 Stockholm som din P4-kanal men markera Nyheter P4 Västerbotten med flera som program du följer (hjärtat).

    Jag ber om ursäkt över att du bollats runt och kontaktar växeln och ser till att alla kolleger där känner till att detta forum är vår huvudsakliga kontaktväg!

    Fanns det en länk till detta forum i det automatiska svar du fick? Vilken adress skrev du till?
    Annika Webbmaster