Ljudvolym i Watch

Hej. Skulle vilja ställa ljudvolym i appen SR på Apple watch. Hittar inget på det bu
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Birger!
    Det går inte i den version vi har nu. Höja och sänka gör man på telefonen. Jag skickar din önskan till våra utvecklare däremot! 😀
  • Jag håller med. Förslag gör en likadan volymkontroll som ex. Finns i podcaster.
  • Hej Anders!
    Jag tar upp detta igen med utvecklarna, i detta nu! Tack för att ni ligger på och vill förbättra appen.
  • Precis vad jag tänkt länge! Att kunna höja genom att snurra på kronan precis som i t ex Spotifyappen eller ”Spelas nu” för Apple Watch vore toppen!
  • Hej! Kan du inte använda just Spelas nu för att reglera även Play?

    Av olika skäl kan vi just nu inte lägga utvecklingstid ens på små justeringar för AW, däremot kan jag lägga tid på att försöka hitta alternativa sätt att lösa era behov.

    Om kompilationen "Spelas nu" av något skäl inte löser behovet, eller löser det men medför andra problem, så berätta mer om det – och om vad det är ni vill lyssna på (en lösning kan ju vara att använda annan app än vår egen Play för att ta del av poddar eller direktlyssning på kanalerna).
    Annika Webbmaster
  • Jo du har rätt. "appen" Spelas nu löser ju faktiskt volymkontrollen på samma sätt som den är inbyggd i ex. Podcaster.
    Tack för svaret.
    Bästa svaret
  • Så bra!

    Martin och Birger, hoppas att den metoden fungerar även för er!
    Annika Webbmaster
  • Ett problem med Spelas nu är att användare upplever att den oönskat tar över hela skärmen, så att andra klockfunktioner döljs så snart man spelar något på Iphonen.

    Det går att reglera, men kan vara knepigt att finna:
    Watch appen —> Allmänt —> Väck Skärm —> Slå av "Starta ljudappar automatiskt"
    Annika Webbmaster
  • hej, hittar inte appen ni refererar till.var finns den
  • Hej Birger!

    Det är egentligen inte en app, utan det som kallas för en "komplikation". Här kan du läsa om dem:
    Lägga till mer information på urtavlan (Apples support)

    1. Öppna appen Apple Watch på din Iphone
    2. Gå till fliken Min klocka och tryck på Komplikationer
    3. Där ska det finnas en kompilation som heter Spelas nu (kanske under Musik?)
    Om detta inte hjälpte, så finns det mer information här:
    Lyssna på musik på Apple Watch (Apples support)

    Och om det inte hjälper, så hör med Apples support:
    https://support.apple.com/sv-se

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen, så här drygt ett år senare ...

    Vi har nu släppt en ny version av appen och en nyhet är volymjustering med kronan på sidan.

    Tack för att ni hjälpt oss att förbättra appen!
    Annika Webbmaster
  • Perfekt 😀 funkar mycket bättre än spelas nu.