ljudproblem för mac/safari

Hej Annika. Jag har Safari 11, jag har även flera ljudspelare, mac`s egen quick time player -som uppgraderas per automatik- samt Flash Player och Flip Player. Dessa båda uppdaterade bara för 2 dagar sedan. Men jag har upptäckt något märkligt; -Om man för upp musens pekare (pil) till SR-sajtens övre kant där spelaren finns, dvs den blåa rundeln med två vita lodräta staplar som hoppar upp o ner. Därifrån utgår ju  den blå horisontella linje som markerar det avspelade programmets tidåtgång. Håller inne musens högerknapp och s.a.s "fiska" lite med pekaren... då dyker en vit markör upp, följt av den blå linjen, -och ljudet hoppar igång.    Be inte mig om förklaring. Har haft dator i 20 år, och vet inget liknande.

Kommentarer

  • Jag flyttar detta till samma tråd (sida) som du först skrev på, och stänger den här tråden. På så vis blir det enklare för Ola och andra som drabbas att se detta tips.

    Även om jag idag inte kan svara på varför ditt tips fungerar är det ju väldigt bra att du hittade ett sätt att komma runt detta!
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.