Ljudinställning

Har SR liksom Spotify ingen ljudinställning för mobil-lyssnare? Tycker ofta att ni sänder med alldeles för vass diskant och har förgäves försökt ändra på detta.

Kommentarer

  • Hej!

    Vilka program är det du tycker diskanten är vass på? Är det när du lyssnar direkt eller i efterhand? Kan du förbättra ljudet genom att höja kvalitet under Inställningar och hjälp som du når via Min sida i appens nederkant?

    De "inbyggda inställningarna" i Ios påverkar bara det du spelar upp med Ios egen ljudspelare (plus möjligen någon av de större ljudtjänsterna som kunnat lägga resurser på att anpassa sig), men det finns olika appar du själv kan installera för att påverka ljudet på allt innehåll. Vilka av dessa som är bra har jag ingen aning om, men här listas sju stycken:
    7 Best equalizer apps for iPhone 2018 - Softonic

    Hoppas att det är till hjälp!
    Annika Webbmaster