Ljudet i P1 ekar

Det ekar när jag lyssnar på P1, både i direktsändning och streamat. Började för drygt en vecka sedan. Övriga kanaler är OK.

Kommentarer

  • Oj, det är inte bra. Hur lyssnar du på P1? (Dator, mobil ...?)
    Annika Webbmaster
  • Jag lyssnar på min IPhone och märker nu att det ekar även på andra kanaler. Har testat mitt headset på min mans IPhone och där finns inget eko. När jag lyssnar streamat på natten så pratar de dessutom släpigt - irriterande.
  • När jag lyssnar streamat på natten så pratar de dessutom släpigt - irriterande.
    Det problemet vet jag vad det beror på! Du har råkat komma åt hastighetsreglaget. En bra funktion i grunden, men hemsk när det är fel hastighet utan att man avsett det.

    Det är enkelt att ändra, när du väl vet hur! När ljudspelaren syns över hela skärmen, ska det finnas en stiliserad hastighetsmätare under knappen för "play/paus". Om du trycker på den och väljer x1.0, får du normal uppspelningshastighet.

    Berätta om även ekot försvinner. Själv tycker jag att den långsammare uppspelningen får alla medverkanden att låta berusade, men det kanske blir lite eko-artat också ...?
    Annika Webbmaster