Ljudet försvinner hela tiden efter mindre än en minut.

Förut kunde web-radion stå på hela dagen, men nu går det mindre än en minut innan det tystnar och jag måste klicka på play-knappen ideligen för att få igång det igen.
Jag lyssnar på Radio Dalarna.

Möjligen kan detta ha skett efter en automatisk uppdatering av Windows 10, någon inställning som behöver ändras?

Kommentarer

  • Hej
    Har du någon annonsblockerare, antivirus, brandvägg (förutom den inbyggda) eller dylikt installerat?

    Mvh
  • Upplever exakt samma problem, två olika telefoner,  inga antivirus eller adblock
  • Använder du appen eller inbyggd webbläsare?
    Vad är det för OS?

    Mvh
  • Samma problem här i appen för android. Stänger sig en liten stund efter att skärmen har slocknat.
  • Hej Patrick!

    Det verkar som om telefonen av någon anledning (troligen för att spara batteri) stänger ned appar i bakgrunden. Det finns ett par olika inställningar som kan ge detta problem, så jag börjar med en som jag ofta har sett:
    1. Tryck på Inställningar > Batteri
    2. Tryck på "trepunkts-menyn" och välj Undantag för energisparande. En lista över appar som inte är optimerade visas.
    3. Välj Appar och se till att Sveriges Radio Play inte är optimerad
    Se om problemet försvinner efter det. Återkom annars och berätta vad det är för telefonmodell och version av Android!
    Annika Webbmaster
  • Håkan:
    Hur har det gått för dig?

    Adam:
    Du berättade aldrig vad du har för telefoner, men ifall det är Android, så är denna inställning en av de du bör kolla upp!

    Annika Webbmaster
  • Tack det löste problemet!
  • Så bra!

    Tack för att du berättade det.
    Annika Webbmaster