Lista över Nya avsnitt

Hej,
Jag använder appen på Android. Tills för några dagar sedan fanns två flikar när jag gick in på Program du följer: en för nya avsnitt och en för alla program. Nu har fliken nya avsnitt försvunnit och mina program ligger i en lång lista. Då måste jag klicka på varje för att hitta avsnitt jag ännu inte lyssnat till. Snälla, lägg tillbaka fliken Nya avsnitt! Den var mycket användbar.
Hälsningar
Dag

Kommentarer

  • Hej Dag.

    Nya avsnitt från program du följer finns idag i karusellen Dina nya avsnittMin sida. Vill du se en lista på nya avsnitt kan du klicka på knappen Visa alla. Dyker denna karusell med knapp upp för dig? Jag har lagt till en bild nedan som referens.

    Om du inte följer några program eller om det inte finns några nya avsnitt kommer vyn se lite annorlunda ut.

    Tack för att du rapporterar in problem.

    / App-teamet

  • Jag saknar fliken. Den fanns igår. Idag kan jag inte följa min vanliga morgonrutin.

    Tillbaks igen!
  • Hej Ragnar.

    Dyker Dina nya avsnitt upp på Min sida? Kan du hitta listan med nya avsnitt där?

    I mitt tidigare inlägg har jag bifogat en bild på var du klickar. Säg till om den var otydlig så hjälper jag gärna till att guida dig.

    Hälsningar,
    App-teamet
  • Jo, jag såg dem nog. Men i morgonväkten var det inte läge att kolla närmare.

    Om det ska kallas nytillkomna vore det bra (men förmodligen svårare att fixa till) om alla avsnitt med kommande datum var dolda. Jag har "Drama för unga" som en favorit, och den liksom en del andra läggs ut i sin helhet långt i förväg, vilket gör att de nytillkomna dagsaktuella avsnitten av andra program kommer långt ner till listan, vilket händer även i nya versionen.
  • Nej detta funkar inte, ändra tillbaka så man enkelt kan se nya avsnitt på de program vi följer. Annars behöver jag använda en annan app för sr:s innehåll. På denna sida med mina favoriter kan jag inte längre se nya avsnitt, utan att gå in på ett program i taget.

  • Hej Josephine
    Jag tror du tittar på fel ställe. Länken till listan över nya avsnitt har flyttat ur från att vara en flik under "Program du följer" och ligger som en separat länk ovanför raden med de stora rutorna. Så ser det ut hos mig, och så visas det i App-teamets svar ovan.

    Men jag skulle gärna se att avsnitt som lagts ut långt i förväg inte skulle visas först.
  • Tack Ragnar, jo ser nu att den är flyttad. Men på startsidan måste jag nu swipa ner 3 gånger och sen trycka på en liten "Alla avsnitt" och sen inte är en lista utan swipa åt sidan... så ja det var bättre förr 😉
  • Jo man får den välbekanta listan om man klickar på länken ovanför bilderna.
  • Ah där är listan, tack - onödig ändring från något som var tydligare och fungerade innan. Men ser nu den pyttelilla gråa texten. Varför göra det tydligt när man kan göra det krångligt 😉
  • #App-teamet
    Tack för hjälpen. När jag klickar på Visa alla ser det ut som jag är van vid.
  • Jag håller med de övriga kommentatorerna. Den nya utformningen är mindre intuitiv och den lilla gråa texten allt för oanselig. Tilkommande på önskelistan är förstås automatisk nerladdning av nya avsnitt, vid kontakt med wifi. Fast det vet ni säkert redan.
  • Tack för att ni hjälpt varandra så bra!

    "Framtidsavsnitt" blockerar
    Om det ska kallas nytillkomna vore det bra (men förmodligen svårare att fixa till) om alla avsnitt med kommande datum var dolda. Jag har "Drama för unga" som en favorit, och den liksom en del andra läggs ut i sin helhet långt i förväg, vilket gör att de nytillkomna dagsaktuella avsnitten av andra program kommer långt ner till listan, vilket händer även i nya versionen.
    "Framtidsavsnitten" ligger som en bulk i toppen på listan. Idealt vore ju att de hamnade där när de var "nya i appen", men gled ned när det kom avsnitt som var nyare för mig. Sändningstiden är inte viktig. När exempelvis Drama för unga publicerar femton avsnitt av en serie på en gång, skulle det fortfarande bli ett stort sjok som petar ned andra program, men detta sjok skulle inte ligga kvar.

    Tyvärr tror jag att vi inte hittade ett pålitligt sätt att lösa det, senast vi undersökte saken. Det kanske har förändrats idag, så det är i alla fall värt att kika på!

    Filtrera?
    Det kanske skulle kunna gå att filtrera bort "framtidsavsnitt", så att vi ger lyssnare möjlighet att filtrera bort avsnitt med datum senare än dagens. Jag är inte utvecklare, men att känna av om sändningsdatum ligger efter dagens datum, borde vi rätt enkelt borde kunna göra rent tekniskt. Sen tillkommer att göra den filtreringen tydlig och enkel att förstå, så att den inte skapar mer förvirring.

    Tydlighet
    Och tydlighet är en utmaning. Ni är många som återkopplat att Visa alla-länken är svår att se även när ni vet att den ska finnas där. De kolleger som arbetar med formgivningen har fått del av er kritik. Kontrast och storlek på texten ska ligga gott och väl inom "det rekommenderade" - men ändå håller jag med om att länken är svår att se. Vi får arbeta vidare.

    Skulle ni ha sett den om den vore mer utformad som en avgränsad knapp? Eller är problemet att vi liksom "sållar bort" den typ av bildkaruseller som finns i toppen av sidan, och inte ens ser dem? Från "karusellen" når vi ju de åtta (?) senaste avsnitten av favoritprogrammen, så även om "visa mer" har dålig kontrast, borde flera av er kunnat hitta era program den vägen. Och om problemet är att vi sållar bort "karusellerna" helt (för lika annonser?) hjälper det ju inte med en tydligare knapp för att "visa mer".

    Är det försämrat eller bara förändrat?
    Och i vilken mån beror problemet på att vi gjorde om? Den som inte använt appen tidigare, kanske hade haft lättare än ni att hitta nya avsnitt, eftersom de hade "sökt bredare"?

    När min närbutik gör om har jag svårt att orientera mig och blir frustrerad. Allt känns ologiskt eftersom saker inte ligger där jag är van - tills jag vant mig. Om min bror, som inte är stamkund där, besöker samma butik tar det kanske lika lång tid att hitta brödet och tomaterna, men han blir inte frustrerad på samma vis.

    Tack för att ni är tydliga med att vi är otydliga!
    Annika Webbmaster
  • Det här tycker jag är en av två avsevärda försämringar av appen på sistone.
    1. Krångligare att komma till nedladdning av nya avsnitt av program som man följer.
    2. Det går inte längre att se i min lista av nedladdade avsnitt vilka avsnitt som jag redan har lyssnat på.
    1 kunde jag leva med, 2 kan göra att jag slutar använda appen. De senaste två veckorna har jag nästan inte lyssnat på radio alls.
    Riktigt dåliga förändringar.
  • Hej Qvintus. Jag förstår inte vad du menar med punkt 2. Hos mig ser jag en vit linje in under avsnittets ruta som visar hur stor del jag lyssnat på.
  • Tack för viktiga synpunkter.

    Krångligare väg till nedladdning?
    Att det är krångligare att komma till nedladdningen, tror jag inte stämmer. Nu får du göra så här:
    1. Min sida
    2. tryck på Visa alla-länken vid Nya avsnitt
    3. tryck på trepunkts-menyn vid önskat avsnitt
    4. välj Ladda ned
    Tidigare gjorde du så här:
    1. Min sida
    2. tryck på Program du följer
    3. tryck på trepunkts-menyn vid önskat avsnitt
    4. välj Ladda ned
    Det är alltså inte fler steg - idag.

    Ett tag fanns det dessutom ytterligare ett steg mellan Program du följer och trepunkts-menyn:
    3 Välj fliken för Nya avsnitt
    Sedan en tid har den fliken dock varit den första man kommer in på, om jag minns rätt.

    Otydlig lyssningshistorik
    Har du Iphone eller Android, Qvintus?

    Jag tror nämligen att det ser lite olika ut i Android respektive Iphone, samt att de olika vyerna (nedladdat respektive fortsätt lyssna) inte är helt konsekventa - vilket kan förklara att Ragnar (Android) inte känner igen felet.

    Dessutom har lyssnare med Iphone-appen har haft problem med att avsnitt som var genomlyssnade markerades som "olyssnade", under fortsätt lyssna. Det sista felet vet jag att vi har försökt åtgärda i den senaste versionen av appen, 20.7.1, som vi började rulla ut igår.

    Eftersom detta problem inte har med Lista över nya avsnitt att göra, kanske vi bör flytta över den frågan i en egen tråd, för jag vill försäkra mig om att vi känner till de problem som finns och arbetar på att beta av dem så effektivt vi kan!
    Annika Webbmaster
  • Qvintus:
    Felet med att lyssningshistoriken inte syns under Nedladdat, vill jag som sagt felsöka i en annan tråd.

    Jag tycker att det låter som om du har exakt samma fel som det som beskrivs här:
    Tid kvar och "Spelat" försvinner under "Nedladdat" (Android)

    I och med att vi har haft ett snarlikt fel på Iphone, kan vi ha missförstått felanmälningarna som rör Android. Jag ska därför söka mig bakåt i tid se om det har kommit in fler felanmälningar som kan hjälpa oss att förstå felet.

    Tack för att du rapporterade in detta!
    Annika Webbmaster
  • Nu har länken "Nya avsnitt" (den i grå text till höger ovanför karusellen försvunnit. Förra gången det hände, härom dagen, kom den tillbaka när jag lagt in ett program till som favorit, men inte så den här gången.
  • Oj, kvarstår felet, Ragnar?

    Qvintus:
    Android-experterna undersöker det fel du beskrev vid nedladdningsvyn, och vi undrar vad du har för telefon-modell.
    Annika Webbmaster
  • Det dyker upp intermittent. Jag har intrycket att det hänger ihop med om jag klickat fram de nya avsnitten. Hela karusellen med "Nya avsnitt" är borta samtidigt.
  • Ok. Det finns helt enkelt inte några avsnitt som är "nya sedan senast"? Jag hör om det verkligen är tänkt att karusellen då ska försvinna, för nya eller inte, så är det ju det sätt vi enklast når de senaste avsnitten från programmen vi följer ...
    Annika Webbmaster