Låtinformation TuneIn Radio

Kan ni be er ”digitala medier avdelning” återinföra funktionen som gör att man ser vilken låt som spelas på ”P2 världen” via TuneIn Radio.
Tack
Jan Lindberg

Kommentarer

  • Hej Jan!

    Vi har påbörjat arbetet med att återställa detta, men det kan tyvärr dröja innan det märks hos Tunein. Vi behöver nämligen definiera vad det är vi vill visa och hur vi vill visa det, samt välja rätt teknisk lösning.

    Ett typiskt exempel på våra utmaningar är att vi har att 25 stycken P4-kanaler som bör visa låtinformation – men absolut inte får göra det när Melodikrysset sänds …

    Men en lösning är på gång, vilket jag är glad över att kunna berätta!
    Annika Webbmaster
  • Kommer det då också att vara möjligt att se låttitlarna när man lyssnar på programmen i efterhand på play?
  • Hej!

    Det önskemålet är förstås relaterat i hur det fungerar för oss människor, men rent tekniskt är det en hel annat fråga. Jag tar reda på om planerna för metadata i externa plattformar kommer att påverka appen!

    Bra att veta:
    Alla program du kan lyssna på i Play-appen finns även på vår hemsida, som fungerar bra på surfplattor och mobiler. På hemsidan finns låttitlar även vid efterhandslyssning (utom för exempelvis Melodikrysset och vid program där redaktionen inte har musikrapporterat).
    Annika Webbmaster