Lathund för appen?

Hej, jag försöker lära min morsa att använda er app, går sådär. Finns det någon lathund, ge mig några enkla tips, tack!

Kommentarer

  • Hej Tony!

    Det allra enklaste om du vill hjälpa din mamma att använda appen, är att visa henne hur hon ska göra för att lyssna direkt på våra kanaler, och alltså använda appen ungefär som en FM-radio.

    Ett lätt sätt att starta en kanal, är att göra det från kanal-knapparna på appens startsida, som jag har markerat med en gul ram på bilden. Om hon skulle råka "gå vilse" i appen kan hon hitta tillbaka till den sidan med hjälp av länken Hem (huset). se bild.

    Om hon "långtrycker" på P4-knappen, kan hon ställe in så att P4-knappen leder till rätt lokal P4-kanal.

    Knappen längst till höger är en "joker", där hon kan lägga in en genväg till valfri kanal. P4 Plus, den kanal som jag har valt på bilden, spelar populärmusik från 60- och 70-talet. Du skriver inte hur gammal din mamma är, men jag tänkte att hon kanske skulle uppskatta den kanalen.

    Det är för övrigt en kanal som sänder dygnet runt i appen men inte i FM, så om hon uppskattar den kanalen har du möjlighet att ge henne något som blir "lite mer" än FM-kanalerna bara med detta tips.

    Om du hör av dig och berättar vilka program eller vilken kanal din mamma lyssnar på annars, så kan jag ge mer skräddarsydda tips för just det innehållet.

    Lycka till och tack för hjälp att hjälpa!

    Annika Webbmaster