Lantzkampen: program från fel serier listas

Massor med avsnitt som inte är Lantzkampen listas under Lantzkampen.
Var vänliga och fixa.
Vet inte om motsvarande fel finns för fler program.

Kommentarer

  • Hej Lars!

    Det finns två olika kategorier av andra program som har landat där.

    Fredag i P1
    Dels sådana som har "vikarierat" för Lantzkampen och sänts på deras ordinarie sändningstid, som två avsnitt av Fredag i P1 från i somras.

    Både ni som vill höra just Lantzkampen och de lyssnare som älskar Fredag i P1:s Kalle Lind och Susanna Dzamic, tyckte att det var dumt, så den senaste gången de lånade Lantzkampens sändningstid, lade vi avsnittet på sidan för programserien Fredag i P4 (liknande innehåll men annan kanal).

    Vi försöker alltså göra rätt framöver och tack och lov är det ju inte så många avsnitt av den här typen du behöver bläddra dig förbi.

    Gamla Annika Lantz-program
    Fram till i mars i år delade Lantzkampen sida med andra program med Annika Lantz i en gemensam sida, Annika Lantz i P1. Den sidan ska Lantzkampen numera ha för sig själv, och program som Kära Annika hamnar på en egen sida.

    De Kära Annika som spelades in fram till och med den 4 mars 2020 finns dock av historiska skäl kvar i ett blandat flöde. Här är det däremot väldigt många avsnitt, och det ger problem för både Lantzkampens lyssnare (svårare att nå det ni vill höra i och med att sådant ni är mindre intresserade av ligger i samma flöde) och de lyssnare som vill ta del av Kära Annika (svårt att hitta de äldre avsnitten).

    Jag ser till att redaktionen för programmet får del av din kritik.
    Annika Webbmaster
  • Tack för svar.
    Eftersom ni sparar program så jättelänge, vilket är superkul, blir "alla avsnitt"-listan för respektive program väldigt, väldigt lång.
    För att inte spä på detta hade jag föredragit att ni generellt separerade och delade upp avsnitt så mycket som möjligt. Alltså rakt motsatt till att slå ihop program så att avsnitt-listorna blir ännu längre och med sämre överblick.
    Att slå ihop Radioföljetongen med Radionovellen är enligt mig ett riktigt skräckexempel.
    Jag hade också som exempel gärna sett att 5-minuters Ekot låg i en egen lista separat från de längre Eko-utsändningarna.
  • I fallet med de olika Annika Lantz-programmen är jag helt enig. Jag tror att de flesta av oss som arbetar med appar och webb starkt avrådde från att låta så pass olika program ha samma flöde.

    För att inte spä på detta hade jag föredragit att ni generellt separerade och delade upp avsnitt så mycket som möjligt. Alltså rakt motsatt till att slå ihop program så att avsnitt-listorna blir ännu längre och med sämre överblick.
    Att slå ihop Radioföljetongen med Radionovellen är enligt mig ett riktigt skräckexempel.

    Radioföljetongen & Radionovellen har värre utmaningar än att det finns med nitton noveller i samma flöde som följetongerna. De stora utmaningarna handlar om att vi ju vet att delarna till respektive verk hör ihop och att i princip alla vill lyssna på dem i en viss följd - och att det ska vara möjligt oavsett om man lyssnar i Play-appen, via sajten eller från en extern plattform. En annan utmaning är att rättigheterna för dem skiljer sig åt från verk till verk.

    Om du berättar hur du lyssnar (vår app, hemsidan eller annan plattform?), så ger jag gärna tips på hur du enklast tar del av novellerna eller av en viss följetong i sin helhet!
    Jag hade också som exempel gärna sett att 5-minuters Ekot låg i en egen lista separat från de längre Eko-utsändningarna.

    Ekot har vi sedan i somras delat upp i tre flöden:
    • Ekot
      De stora nyhetssändningar fyra gånger per dag
    • Nyhetsuppdatering från Ekot
      Senaste nytt varje timme från Ekoredaktionen (vilket förvisso blir ett blandat flöde där det ingår även vissa längre sändningar)
    • Livesändningar från Ekot
      Ekots extrainsatta webbsändningar
    Hoppas att du uppskattar denna uppdelning!
    Annika Webbmaster
  • Marie-Louise: din fråga har jag flyttat hit:
    Madonna i päls?
    Annika Webbmaster