Lantzkampen finns inte på SR play

Hej  Lantzkampen efter den 9 november finns inte att söka via sökfunktionen i SR-appen. Däremot kan man via sökfunktionen i Google hitta programmen i SR både från 16 och 23 november. Varför är det så?
Mvh
Camilla

Kommentarer

  • Hej Camilla och tack för att du hörde av dig om detta!

    Du har ringat in ett par saker som behöver förbättras, vilket jag ser till att redaktionen för Lantzkampen blir medvetna om ...

    Jag svarar nu med webblänkar (som jag har lättare att leta upp och länka till), men det fungerar på liknande vis i appen och de förbättringsområden du hjälpt mig att hitta påverkar både appen och webben.

    Så här ska det fungera
    Lantzkampen är numera sammanslagen med Kära Annika och andra Annika Lantz-program från P1 i ett gemensamt "flöde" under namnet Annika Lantz i P1:
    https://sverigesradio.se/annika-lantz-i-p1

    Där finner du även de två senaste avsnitten!

    Problem att söka efter Lantzkampen
    Ett problem uppstår för lyssnare som söker efter Lantzkampen och inte hittar detta under vår listning av programserier, vare sig med sökrutan eller genom att leta under alla program (eller under P1 Program A - Ö).

    Däremot hittar sökmotorn alla avsnitt som innehåller ordet Lantzkampen. Som avsnittet från den 9 november.
    Sökning på ordet Lantzkampen

    Hittar detta:
    Lantzkampen med Nina Zanjani, Jenny Andreasson, Andrev Walden, Andres Lokko! (9 november)

    Missar dessa:
    Hans Rosenfeldt, Kattis Ahlström, Hannes Fossbo och Kim Veerabuthroo Nordberg! (16 november)

    Özz Nûjen, Anders G Carlsson, Agneta Karlsson och Anna Charlotta Gunnarson! (23 november)

    För sökbarhetens skull vore det alltså bra om ordet Lantzkampen skrivs ut, vilket jag ser till att redaktionen får del av ...

    Att sedan Google är otroligt bra på att hitta, och listar dessa program är delvis en annan fråga (och i det här sammanhanget är det ju bra att du kom på att söka den vägen)!

    En grupp med endast Lantzkampen
    För att underlätta oss som är intresserade av att hitta enbart Lantzkampen, finns även en grupp med de programmen:
    Lantzkampen i P1

    Den gruppen hittar jag genom vår egen sökfunktion - men det kräver att jag inte söker på avsnitt, utan bockar för att jag vill söka även på nyheter/artiklar.

    Där stöter jag på ett annat problem. Avsnittet från den 23 finns inte med i den gruppen. Troligen har redaktionen missat att bocka i att det avsnittet ska ligga med i gruppen, vilket jag påminner om.

    Stort tack för att du rapporterade in dessa problem!
    Annika Webbmaster