Länkning till externa företagstjänster

Varför gynnar ni Youtube och Spotify med direktlänkar i låtlistorna? Även om det är "gratistjänster" så får de inkomster på visningarna, och befäster sina ledande positioner. Man skulle ju kunna tänka sig direktlänkar till cdon.com istället. De flesta besökare vet hur man med ett par snabba knapptryckningar gör en webbsökning för att hitta innehållet, så er tjänstevillighet verkar mest bara vara ett problem. Det skulle vara kul att höra resonemanget som ligger bakom.

Kommentarer

  • Det där jobbet med att markera text och sedan söka skulle ni kanske kunna lösa genom ett textfält med söktermerna och sedan lite javascript i webbläsaren, som sedan med valfri söktjänst (sparad i en cookie) skapar länken. Då kan ni erbjuda många fler alternativ och så gör ni ingen direkt länkning. Mer funktionalitet och ingen konflikt! Men inga förinställningar isåfall.
  • Hej
    Jag återkommer med svar när semestrarna är över.