Lång dags färd mot natt 56

Hej!

Finns det någon möjliget att få tag på inspelningen som finns på länken: https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/578997

Kommentarer

  • Hej Oskar!

    Tyvärr har de rättigheter vi hade köpt loss för detta drama löpt ut, och vi har inte möjlighet att erbjuda det längre.

    För privatpersoner går det därför inte längre att lyssna. Det finns dock möjlighet att ta del av denna inspelning om du behöver den för forskning eller konstnärlig verksamhet (exempelvis i samband med en egen uppsättning av detta verk), genom att skaffa ett konto hos Svensk Mediedatabas, SMDB, där många äldre radiosändningar finns:
    SMDB: Logga in / Skapa konto

    När det gäller radiosändningar som är så pass gamla är det dock stora luckor i även det arkivet, men jag kan se att de har denna:
    Lång dags färd mot natt av Eugene O'Neill (Sveriges Radio 1958-04-10) vilket bör vara rätt version.

    Hoppas att detta var till hjälp!
    Annika Webbmaster