Låna bild till ppt?

Hej!

Jag undrar om jag får använda ett foto från er webbplats till en ppt-presentation om jag anger fotografens namn och från vilket radioprogram fotot lånats ifrån?

Presentationen ska visas vid en utbildningsdag arrangerat av ett företag.

Vänliga hälsningar

Karin

Kommentarer

  • Hej
    Vänd dig gärna till
    programforsaljningen@sverigesradio.se
    så kan de svara.
    Mvh
  • HEJ mitt namn är Agnes Engelbrektsson jag håller på att göra ett program om segregation i poddformat som kommer att publiceras på minmics hemsida. Jag undrar kan man låna bandade ljud från en nyhets sändning på SR och använda ett kort segment under programmet?
  • Hej Agnes!

    Här har vi skrivit lite om vad som gäller med vårt innehåll:

    De program, klipp och poddar som finns på sverigesradio.se och i apparna för nedladdning får endast användas för privat bruk. Det betyder att du inte kan dela det vidare och inte heller tillhandahålla det för nedladdning på en egen sajt, blogg eller annan tjänst.

    Önskar du använda Sveriges Radios inspelningar i offentliga eller kommersiella sammanhang behöver du ett särskilt tillstånd. Kontakta Programförsäljningen via mejl eller telefon så berättar vi mer.
    www.sverigesradiobutiken.se/customer-service

    Lycka till!
    Annika Webbmaster