Lägga till mer än en P4-station i Android-appen

Hej!

Jag är uppväxt i Umeå men flyttat till Stockholm för studierna. Det har gjort att jag är intresserad både av P4 Västerbotten samt P4 Stockholm. Just nu måste man gå in i inställningar eller göra omständiga sökningar för att kunna byta mellan dem.

Mitt förslag är man ska kunna mer än en P4-station som dyker upp både i direktvyn samt att alla lokala nyhetsprogram från dessa visas upp i "Senaste nyhetssändningar".

Kommentarer

  • Hej Henrik!

    Många lyssnare har behov av att enkelt kunna nå mer än en P4-kanal, och jag ser till att förslaget når rätt kolleger.

    Ett snabb, men väldigt undanskymt, sätt att byta P4-kanal i Android-appen är att "långpressa" på den P4-fyrkant du ser högt uppe på appens startsida. (Den metoden fungerar däremot inte i Iphone-appen.)

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag pratade med app-utvecklarna om detta behov, och de tipsade om att något du kan göra redan idag, är att ha P4 Stockholm som din P4-kanal men markera Nyheter P4 Västerbotten som ett program du följer (hjärtat) - eller tvärtom.

    På så vis kommer du lätt åt både. De senaste avsnitten från program du följer syns på hemskärmen och under Min sida kan du lätt nå alla sändningar från dessa program.

    Hoppas att detta underlättar något!
    Annika Webbmaster
  • Tack så mycket! Jag försöker använda det tills att det kommer en annan lösning! 😀