Ladda ner nyheter på min lista i min sida

Jag vill gärna ladda ner delar av nyheter, så att jag kan lyssna på många gånger. Stort tack!

Kommentarer

  • Hej Bin!

    Vi tar (nästan) aldrig bort nyhetsinslag från vår hemsida sverigesradio.se, så om du vill kunna spara inslag och lyssna på dem igen, kan du lägga dessa till Min lista på hemsidan.

    Kan det fungera för dina behov?
    Annika Webbmaster
  • Stort tack Annika!
    Hur ska jag ladda ner den? så att jag kan lyssna den när jag är inte kopplade.
  • Vi erbjuder tyvärr inte nedladdning av nyhetsklippen. Hoppas att du ändå har nytta av att du kan spara dem i din lista, och lyssna när du har tillgång till internet.
    Annika Webbmaster
  • Hej, igen,
    Ok, Det är omöjligt att ladda ner. Hur ska jag spara dem in min lista? Så att jag kan lyssna när jag har tillgång till internet.
  • Använder du en dator eller en mobil?
    Annika Webbmaster
  • Jag använder mobil, både Samsung och iPhone.
  • Ok. Gå till vår hemsida sverigesradio.se med webbläsaren i din mobil, och leta upp den nyhet du vill lägga till "Min sida" (som funktionen heter - jag skrev felaktigt "Min lista" ovan).

    Då ska det finnas en länk + Min sida, och det är den du ska klicka på.

    Här har jag valt nyheten Finland håller gränsen mot Sverige stängd och på en mobil ser den ut ungefär så här:

    Om nyheten ligger på en samlingssida med många olika nyheter, brukar det inte gå att lägga den till Min sida. När du ser en nyhet där länken + Min sida saknas, behöver du därför trycka på nyhetens rubrik eller bild så att du "öppnar just den nyheten", på en egen sida.

    De ljudklipp och avsnitt som du lagt till i Min sida, kan du återkomma till genom länken som finns i toppen av alla våra sidor. (Här har jag valt Barnradion):

    Kika lite på hur det fungerar på dina mobiler, och återkom om du behöver en bättre beskrivning!

    Annika Webbmaster
  • Stort tack!
    Det du beskrev är via webbläsaren, men jag hade letat efter lösningen via App. Kan det göras via SR-appen (Sveriges Radio Play)?
  • Det går tyvärr inte med nyheter idag, utan endast med avsnitt från program, men jag framför förslaget till de kolleger som bestämmer över appen!
    Annika Webbmaster