Kunna spola framåt och bakåt i avsnitt

Hej
Jag upplever problem att kunna spola framåt och bakåt i program (inte live sända) Jag tar tag i cirkeln som finns för att dra framåt i programmet, men cirkeln åker tillbaka till start.

Hur är tanken att jag ska kunna förflytta mig i programmet

Jag använder Chrome av senaste version

Kommentarer

  • Hej Frank!

    Berätta vilket eller vilka avsnitt / ljudklipp det är du har sett felet på!

    Vissa ljudfiler har fått fel metadata som gör att de går att lyssna på men inte att spola i, och jag vill försäkra mig om att det du beskriver är en del av det problemet och inte ytterligare en bugg.

    Tack för att du hörde av dig när du märkte problemet!
    Annika Webbmaster
  • Så bra, då är det inget nytt fel du har råkat ut för, utan just det jag misstänkte.

    Avsnittet från Vetenskapsradion Historia om Slussens myllrande folkliv är ett av de tjugosju avsnitt som har drabbats av detta fel. Jämför med avsnittet veckan innan, där spolningen funkar:
    Vikingarna får nytt liv på Djurgården

    De drabbade avsnitten känner du igen genom att det står 00:00 på den plats som jag markerat med pilen här:

    Vi har förstått hur felet uppstod och jag hoppas att det inte kommer att uppstå igen (men vågar inget lova ...). De filer som är fel försöker vi åtgärda.

    Som sagt, tack för att du hör av dig när du hittar problem! Utan vakna lyssnare skulle vår webbplats fungera mycket sämre.

    Annika Webbmaster
  • Hej.
    Jag brukar också ha samma problem. Nu senast på http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/900803?programid=2151.
  • Hej Anette!
    Det avsnittet är det inte samma fel på som det varit på de avsnitt som nämnts högre upp i tråden.
    Är det på vår hemsida sverigesratio.se eller i vår app Sveriges Radio Play felet uppstår?
    Annika Webbmaster
  • På appen inloggad via iPad
  • Tack!

    Har du samma problem med detta avsnitt nu? Vad händer? Går det inte att spola alls?
    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem med nyheter t.ex dagens kl 8 kl 7 osv i appen SR play
  • Märkligt , nu funkar det jättebra ....haft problem med det flertal gånger. ....nu ok !  ?
  • Hej robert
    Bra att det löste sig.
    Mvh
  • Till och från upplever jag problem att spola i avsnitt. Försökte förtvivlat spola i http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/964276?programid=4560 utan att det funkade. Laddade om sidan en eller ett par gånger och då funkade det. Spelaren känns buggig på just den här punkten.

    Kör Chrome och Windows 10 eller Chromium och Linux Mint 18.3.
  • Hej Ola och förlåt det sena svaret!

    Har du märkt ifall funktionen blir extra buggig när det gäller längre program som Musikguidens fyra timmar långa mixar?

    Och märks det någon skillnad i "buggighetsgrad" mellan att bara klicka på tidslinjen respektive att dra i reglaget?

    Vi har lite olika "småfel" med spelaren som hänger samman med att en del av den kod som används är i behov av att uppdateras. Ett sådant byte av kod tar lite tid eftersom det medför risker att vi skapar nya, och potentiellt större problem. Jag vågar därför inte utlova någon snabb förbättring, men det är absolut något vi arbetar med på sikt!

    Tack för att du rapporterade in detta!
    Annika Webbmaster