Kan jag skriva ut gamla kryssplaner?

Hej!
Vi använder oss av kryssplanerna som går att skriva ut på hemsidan. Skulle uppskatta om fler kryssplaner längre tillbaka fanns för utskrift. Facit finns för flera veckor bakåt, lägg gärna in fler kryssplaner. Använder dessa i mitt arbete på ett äldreboende. Melodikrysset är väldigt uppskattat.

Kommentarer

  • Hej!

    Det går att nå kryssplaner som är betydligt äldre, trots att vi inte länkar till dessa. Så här ser det ut där du skriver ut kryssen:

    För den här typen av användning rekommenderar jag i första hand PNG-versionen, eftersom rutorna i den är grå istället för svarta, och det därmed inte går åt lika mycket svart färg i skrivaren. Du skriver enkelt ut en PNG-bild genom att trycka på tangenterna Ctrl +P

    Nåväl, den metod jag beskriver fungerar även med PDF-versionen om ni föredrar den. Om du öppnar vecka 12, så kommer du till en PNG-fil med denna adress:
    https://sr.korsord.se/images/kryss/kryss2021w12.png

    Själva namnet kryss2021w12.png  innebär att det är filen för vecka 12 och året 2021. År och vecka går att ändra så att du når exempelvis kryssplanen för vecka 37 år 2016 (den 17 september) genom denna adress:
    https://sr.korsord.se/images/kryss/kryss2016w37.png

    Om det ska vara någon vits med äldre kryssplaner, så behövs förstås programmen också, och tyvärr går det endast att lyssna på programmet i sin helhet i 30 dagar efter sändning. Snabbgenomgången finns dock kvar även för äldre avsnitt. Du hittar dessa med hjälp av kalendern här:
    Melodikrysset: Alla avsnitt

    Om du vill nå Melodikrysset från den 17 september 2016, så väljer du 2016 och bockar du i den 17 september. Då hamnar du på denna sida:
    https://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=2078&date=2016-09-17

    Förutom det översta avsnittet på den sidan, det allra färskaste avsnittet, så listas Melodikrysset från den 17 september 2016 och äldre.

    Lycka till!

    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Ni verkar ha gjort något trasigt på hemsidan - alla länkar går tillbaka till samma sida.

    Exempelvis "Här hittar du..." går till huvudsidan för MK.

    Tjobidoo
  • Hej Tjobidoo!

    Det är lite otydligt var man skriver ut kryssplanerna på den sida som länkarna leder till, alltså denna sida, där du även kan lösa krysset digitalt:
    sverigesradio.se/artikel/los-melodikrysset

    På den sidan finns det en knapp SKRIV UT VÅRA KRYSSPLANER:

    Ser du den nu?

    Annika Webbmaster