Kronologisk ordning av sökresultat, hemsidan

Kära SR webbtjänster,

Jag undrar varför ni tagit bort möjligheten att ordna sökträffar på SR:s hemsida kronologiskt, och önskar att ni återinför den.

Med vänlig hälsning,
Sören Häggqvist

Kommentarer

  • Hej
    Om man väljer något av alternativen 'Senaste dygnet / Senaste månaden' etc. så sorteras de i kronologisk ordning.

    mvh
  • Hej Karolina. Detta verkar inte stämma per 15 juni 2019. Prova själv att söka på valfritt sökord: exempelvis 'Norge'. Resultaten visas inte i kronologisk ordning oavsett hur man gör. Detta gäller med google chrome samt internet explorer.
  • Hej
    Ja det ser ut att stämma (eller inte stämma), vi får titta på det.

    mvh
  • Hej,

    Funktionen finns fortfarande inte. Det är en klar försämring. Om den (av oklar anledning) är omöjlig att implementera skulle det vara ett litet framsteg om det gick att söka på senaste veckans inslag (ett steg mellan "senaste dygnet" och "senaste månaden").

    Vänliga hälsningar,
    Sören Häggqvist