Krasch

Hej! Just nu lyssnar jag på gamla program av P3 Dokumentär, och VARJE gång jag sätter igång ett avsnitt och sedan stänger skärmen kraschar appen efter några minuter. Dvs - jag måste gå in i appen igen och trycka play. Gudskelov så är i alla fall programmet sparat precis där den kraschade. Kolla gärna upp det problemet (har alltid senaste versionen uppdaterad) mvh Martina

Kommentarer

  • Hej Martina!

    Det låter väldigt likt det en del andra lyssnare skrivit om, till exempel Magnus här:
    SR Play, iPhone: appen fungerar ej i bakgrunden

    Först och främst vill jag tipsa om att du kan hitta äldre P3 Dokumentär på vår hemsida och lyssna den vägen:
    https://sverigesradio.se/p3dokumentar

    Om du får samma fel även med vår hemsida, så berätta det, eftersom det är viktigt för vår felsökning, och jag dessutom kan jag tipsa fler sätt att lyssna!

    Vi felsöker, men behöver hjälp från er som drabbats. Svara på det du kan:
    • Ser du en spelare på låsskärmen? Om inte - har du gjort det tidigare?
    • Går ljudet ut i telefonens inbyggda högtalare, i hörlurar med sladd eller via någon trådlös enhet? Om trådlös: Bluetooth, Chromecast eller Airplay?
    • När du startar ljudet igen, är appen då fortfarande öppen, eller måste du starta om själva appen?
    • Blir det någon skillnad mellan om du lyssnar över wifi eller över mobilnätet?
    Tack för att du rapporterade in detta och tack på förhand för hjälp att förstå felet bättre.
    Annika Webbmaster
  • 1. när spelaren crashat är det ingen spelare på låsskärmen, innan var det, det. 2. Ljudet går oftast ut genom telefonens inbyggda högtalare, men kan också vara genom bluetooth anslutna hörlurar eller bilradio 3. Appen är stängd efter kraschen, så måste öppna appen igen, men programmet pausades på samma ställe som det kraschade på. 4. Ingen skillnad över wifi eller mobilnät.
  • Hej!

    Kvarstår detta fel?
    Annika Webbmaster
  • Hej! Nu är det mycket bättre och inga kraschar 😀