Krångel med appen

Hej!
Jag har haft er app under en längre tid och den har fungerat bra. Men sen några veckor tillbaka så stänger den av, "pausar" av sig självt.
Sen när jag tar upp telefonen och öppnar upp hemskärmen på telefonen så startar den igång igen.
Har kört alla uppdateringar som ni sänt ut men inget har ändrats i och med dem.
Tänker om det är någon bugg eller om det är något ni vet att flera har problem med?

Hälsningar, David

Kommentarer

  • lyssnar på websändningar ishockey Iphone x, lägger av efter ngn minut, inte hafttdet problemet förut. Haft problemet i ngn vecka
  • David:
    Det drabbar Android-telefoner med "aggressiv batterihantering", där appar stängs ned om de ligger i bakgrunden. Paradoxalt nog medför detta högre förbrukning eftersom du behöver aktivera appen, så även för att spara batteri är det vettigt att ta bort detta från de appar som du vill kunna använda utan att "se dem på skärmen", som ljudappar, karttjänster och träningsappar.

    Bakom kulisserna ser jag att du skrev hit med en Samsung, och där kan du skydda Sveriges Radio Play med denna inställning:
    1. Inställningar
    2. Enhetsvård
    3. Batteri
    4. BATTERIANVÄNDNING (en "knapp" i övre fältet)
    5. Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
    6. Optimera batterianvändning
    7. Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill "av-optimera".
    8. Leta upp vår app och se till att den inte är optimerad
    Gick det att följa? Och hjälpte det?

    Göran:
    Nästa gång felet uppkommer, så testa om det hjälper att ändra ljudkvalitet. Det går att göra på lite olika ställen, ett är under Min sida i appens nederkant, Inställningar & hjälp, Datamängd.

    För matcherna är det Direktsändningar som är relevant. Både en höjning och en sänkning kan hjälpa (lite beroende på var felet finns), men en höjning av ljudkvaliteten medför ökad dataförbrukning, så om du har vill spara in mobildata ska du inte behålla inställningen med den högre kvaliteten i onödan.

    Om du använder Bluetooth-hörlurar eller någon annan form av Bluetooth-uppkoppling, så testa om felet finns även när du lyssnar med "trådade lurar" eller i den inbyggda högtalaren.
    Annika Webbmaster