RadioStorm: Kraftig fördröjining via nätet

Hej,
Kl 10.25 finsk tid dvs kl 9.25 svensk dito hörde ja idag pgmledaren av P1 Morgon påa ekonyheter kl 9. Vilket oxo följde.
Jag blev lite paff, kollade klockor på Lumia tfn, iPaden, BOSE radion  och min armbandsur. Alla visade samma siffror.
Hade redan tidigare noterat att inslagen kom lite på konstida tider. Lyssnade på min utmärkta Nokia Lumia tfn med hjälp av RadioStorm appen. Har ställt sama fråga även dit.
Är van vid ettpar minuters fördröjning via intenet, men 25 min är nog det mesta jag upplevt.
Kan det bero på det kraftiga dimman som rådde, jag bor på kusten av Finska viken, eller något annat?
 Mvh Tapani
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Ingen aning!

    I vår egen app eller med sverigesradio.se skulle det kunna ha berott på att du råkat backa i direktsändningen, men jag vet inte om RadioStorm har den funktionen.

    Jag kollar med utvecklaren ifall den funktionen finns och hur du som lyssnar i så fall kan se att du inte längre lyssnar direkt!
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Det är jag som har gjort RadioStorm. Kör du Windows 8.1 på telefonen? I den versionen så tror jag att om man pausar uppspelningen och sedan fortsätter spela upp en lång tid senare så spelar appen vidare från den tidpunkt från då man pausade. Kan det vara något sådant som har hänt?
    I versionen för Windows 10 så är detta fixat.
  • Hej PEK,
    Ja W 8,1 ,det har vai handlat om tidigare, men
     nej, detta tror jag inte, fast hundra kan man inte vara, strölyssning vid morgonpysslor orsaken, men vad jag minns startade ja Radiostorm cirka kl 8,07  finsk tid efter att lyssnat på Yle nyheter i FM och forsatte med P1 och något med nyheter var det då också, sedan rullade den på i min bröstficka mens jag lagade hvaregrynsgröt med frysta blåbär och Ekström blåbärssoppa, drack varm ingeföradryck före och efter och just vid andra muggen med ingefära hende detta märkvärdiga. Inga aktiva pauser i alla fall.
    Förresten för c. 10 år sedan hände något liknande, lyssnade på SR Sisuradio och då hoppade ljudet farm o tillbaka, fick höra långa sträckor av samma inslag i upprepning. Detta hände faktiskt under ett par tre dagar i sträck. P1 gick då bra . Rapporterade det också, men fick inget svar. Det var via 3G, nu lyssnar jag via wifi och fiberkabel på 50 mbs.
    Gåtfullt.
  • Japp, svårt att säga vad som hände så här i efterhand. Men om det händer igen så kan du prova att byta till en annan kanal och sedan byta tillbaka, då ska appen spela upp från rätt position.
    Bästa svaret
  • Ok, tack! Och all ära till dig att du skapat RadioStorm till windows telefonersom alla andra glömt bort!
  • Ja, all ära till Per-Erik!

    ... windows telefoner som alla andra glömt bort!

    Nu har vi en egen app för Windows Phone, men den fungerar tyvärr först på Windows 10 Mobile.

    Däremot fungerar vår sajt, sverigesradio.se, på din telefon, så helt utan Sveriges Radio behöver du inte bli, även om det (mot all förmodan) skulle uppstå värre problem än nu med RadioStorm.

    Just att byta kanal om den här typen av problem uppstår är ett bra tips, det gör att telefonen bör läsa in allt rätt igen!
    Annika Webbmaster
  • Vad bra, men tyvär Microsoft i sin obeskrivlig vishet har uppenbarligen beslutat att inte ge W10 till mina Lumia 350 och 350.
  • Slog fel , 630 och 635 skall det vara.
  • Ja, tyvärr är det ju så. och då är det förstås extra välkommet att RadioStorm finns!
    Annika Webbmaster