Korta avbrott i Dagens Eko, Sonos
Lyssnar via Sonos S2 på SR som Sveriges Radio station. Tycker mig märka ett nytt fenomen. Det blir flera korta avbrott i Dagens Eko. Oftast mellan inslagen/nyheterna i programmet. Det är tyst 5-10 sekunder. Man missar avslutningen av ett inslag eller introt till nästa.
Nu när jag skriver detta kommer jag på att det faktiskt även hänt att det verkar vara två inslag som kommer samtidigt, dvs de överlappar varandra med 5 -10 sekunder.
Detta upplever jag har blivit noterbart de senaste veckorna. Är det något nytt fenomen ?
Nu när jag skriver detta kommer jag på att det faktiskt även hänt att det verkar vara två inslag som kommer samtidigt, dvs de överlappar varandra med 5 -10 sekunder.
Detta upplever jag har blivit noterbart de senaste veckorna. Är det något nytt fenomen ?
Följ inlägget
0
följare
Jag har bett min kollega Maksim, som arbetar med vår Sonos-tjänst, att undersöka detta. Vi har ett par olika Sonos-problem som vi undersöker, men din beskrivning känner jag inte igen alls.
då är det i alla fall inte Dagens Eko som fumlar med inslagen. /A
Rapporterar till teamet!
Vänligen
Maksim
får korta avbrott i olika program de senaste dagarna från14 feb och framåt, idag den18 feb var det tätt mellan avbrotten.
mvh
Urban Pettersson
Lyssnar via Sonos S2 på SR som Sveriges Radio station.
Vänligen
Maksim
Urban Pettersson
Alright, då förstår jag. Då är det nog relaterat till problem vi fått inrapporterade tidigare men ännu inte helt lyckats lösa..
Om du testar att lyssna på direktsändningen via Beta-fliken istället, blir det någon skillnad då?
/Maksim
återkommer senare
Urban Pettersson
Provade direktsändning igen fick avbrott ganska snart.
mvh
Urban Pettersson
Tyvärr har vi ingen motsvarande lösning för programmen, förutom att (med de program vi erbjuder som podd) lyssna med en annan app, exempelvis Tunein.
Under gårdagen hade vi stora problem med direktlyssningen på flera plattformar, som vi löste under eftermiddagen. Om du har kvar problem, så hör av dig.
Men denna tråd handlar egentligen specifikt om avbrott (och hopp till fel ljud) i Sonos. För avbrott vid direktlyssning på en kanal i vår Sonos-tjänst, testa beta-versionens länkar som Maksim tipsar om ovan.
För avbrott när ni lyssnar på avsnitt i efterhand, så testa gärna en annan ljudtjänst (fungerar för poddar, men inte för musikprogram, tyvärr), till exempel Tunein som Ants skrev ovan.
Här skriver andra lyssnare att de inte får detta fel om de lyssnar via Tunein, Spotify eller en app som heter Sticher:
Sonos: spelaren hoppar fram en podd
(Självfallet försöker vi se till så att vår egen tjänst fungerar, men tills vi löst det, så är det bra att känna till att det finns andra sätt att lyssna i Sonos)
Trevlig helg!
När kommer en uppdatering?
mvh
Urban Pettersson
Får du alltså avbrott även med beta-versionen av ljudströmmarna?
Vad har du i så fall för Sonos-enhet, exempelvis Ikea Symfonisk eller Sonos One (gen 1)?
Orginal versionen av SR
min utrustning är Sonos Five. Sonos OS: S2
mvh
Urban
Ljudströmmarna under Beta ger dig precis samma innehåll som du når under Direkt, men skickas ut till dig med en annan (äldre) teknik. Denna äldre teknik fungerar alltså bättre för en del lyssnare och då är det förstås den varianten du ska använda!
Tyvärr finns det inte möjlighet att ge dem ett bättre namn än Beta, som ju tyvärr ger intrycket att detta är en experimentell del av appen, trots att det alltså rör sig om en beprövad teknik som de flesta radiotjänster använder.
Tänk bort e-kolven och namnet Beta. Detta snarare är Direkt: extra stabilt. Det är för lyssnare som har de problem du beskriver vi har lagt dit dessa alternativa ljudströmmar, och då vill vi självfallet att ni som behöver den tjänsten verkligen använder den!
Det är alltså i den vanliga appen du hittar beta-strömmarna, och tidigare skrev du att de fungerade bra, så fortsätt att använda dem!
Här finns de: