Kopia av gamla program?

"Den mystiska kofferten från Lillehammer" och "Liket på Gärdet i Stockholm", Sveriges Radio P-1, 17 april och 20 april 1992 Göran Elgemyr.
Går det att få kopia?

(personuppgifter är bortredigerade)

Kommentarer

  • Hej Gunnar!

    För ett halvår sedan hade jag sagt att det nog går bra (om det inte finns musik, skådespelar-medverkan eller andra upphovsrättsliga hinder), men tyvärr tror jag att programförsäljning till privatpersoner numera har upphört.

    Hör gärna av dig direkt till programförsäljningen och fråga!

    Programförsäljningen
    105 10 Stockholm
    Tfn 08-784 15 45
    programforsaljningen@sverigesradio.se

    http://sverigesradio.se/butik

    Det kan även finnas möjlighet att ta del av dessa program via Svensk mediedatabas om du:
    • studerar eller forskar på högskolenivå
    • är författare eller journalist
    • gör research inför konstnärlig verksamhet
    • behöver förbereda undervisning eller föredrag (lärare, föredragshållare)
    Svensk mediedatabas

    Jag vet inte ifall detta kan hjälpa dig?

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Tack för uppgifterna.
    Syftet med frågan är att jag arbetar med forskning beträffande säkerhetstjänsternas historia fram till 1999 i en förening som heter Sveriges Öga och Öra.
    Jag skriver för ögonblicket om den så kallade kuppen i Lillehammer i samband med en större berättelse om signalspaning och underrättelsetjänst i Norden under andra världskriget.

    Med vänlig hälsning

    Gunnar Löfvenberg

  • Så bra, då har du ju möjlighet att ta del av innehållet i Svensk Mediedatabas!

    Du som forskar kan ta del av deras samlingar. Materialet studerar du på plats i Humlegården eller på något av de bibliotek som de skickar fjärrlån till. Hoppas att det finns ett sådant bibliotek inom nära avstånd för dig!

    Att beställa är gratis. Läs mer här:
    Om SMDB: Frågor och svar

    Hör som sagt gärna även hur det är med möjligheten att köpa program från programförsäljningen!

    Det är en dramatisk period du forskar om och vi är nog många som behöver förstå vad som hände (och varför) i Sverige och i grannländerna, eftersom det är nödvändigt för att förstå nutiden ...

    Lycka till med forskningen!
    Annika Webbmaster