Konstig captcha på kundo när man länkar

Skulle svara Annika i en annan tråd här på kundo och behövde då lägga till en länk, slutade med att jag fick den här frågan. Chansade lite på vad ni kunde tänkas vilja ha för svar, men solen är ju egentligen inte gul? Nu är jag petig förvisso men ni är ju ändå en offentlig verksamhet.

Kommentarer

  • För att citera Bob Dylan:
    "The sun's not yellow, it's chicken"

    Bra att du listade ut vad den som skapat frågan ville ha för svar, inte vad som egentligen är riktigt ... Eller lyssnade på Towa Carsons örhänge Varför är solen så röd?

    En annan lyssnare reagerade likadant på samma fråga för två år sedan. Då länkade jag till en filmsnutt hos SVT, där barn reder ut begreppen. (Det klippet finns inte kvar längre.)

    Jag gjorde inget åt problemet då, men nu när jag åter får samma fråga, samt ser att besökare i även andra Kundo-forum reagerar, är det på tiden att jag hör av mig och föreslår att de byter ut den frågan 😀

    Fler som reagerat:
    Samtrafiken: Certifikatkaos
    Vilken färg har solen? - Omni | Kundo
    Annika Webbmaster
  • Det är alltså värre än så, den är samma för alla. Nåväl, har den dykt upp så många gånger är det nog dags att påtala för kundo att det inte är den klokaste av frågor att ställa. Vi får väl anse felet vara så löst det kommer bli, du hör av dig till kundo (Dom kanske rent av har en egen supportsida) och jag får leva med att solen är gul om man jobbar på kundo.

    Snipp snapp snut, så var sagan slut.
  • Troligen har Kundo ett enormt batteri av frågor. Jag har bett dem ta bort just denna.
    Bra att du fick mig att ta tag i det!
    Annika Webbmaster
  • Emil Stenström, produktansvarig på Kundo, håller med:
    Jag håller nog med om att det är på tiden att vi uppdaterar den frågan till något som är lite tydligare. Antecknar detta!

    Ett litet steg närmare en perfekt värld 😉
    Annika Webbmaster