Kodning av radioutsändningar på internet.

Hej, Kan ni beskriva er teknik för att sända radio över internet. Jag misslyckas med att lyssna genom den tekniska lösning jag använder och behöver information om hur er sändning avkodas.
Vänligen beskriv hur P1, P3, P6 sänds ut i överensstämmelse med nedanstående tekniska mall som vägledning då er sida på nätet inte beskriver er kodningsteknologi i tillräcklig detalj. Följande information har jag skapat för P4 men behöver även denna information för kanalerna P1, P3 och P6.
Problemet tyder på att er kodningsteknik inte är så vanlig...
Med vänlig hälsning Jan-Olof

p4stockholm-mp3-192

Address: http://sverigesradio.se/topsy/direkt/701-hi-mp3
Bitrate: 192kbps
Format: mp3

Audio streams:

  • Stream 1 - FFmpeg, PortAudio (MME: Microsoft Sound Mapper - Output)
  • codec: mp3float
  • sample rate: 48000Hz
  • channels: stereo
  • bitrate: 192kbps
  • format: fltp

Streaming
Streaming technology is used to distribute Internet radio, typically using a lossy audio codec. Streaming audio formats include MP3, Ogg Vorbis, Ogg Opus, Windows Media Audio, RealAudio, AAC and HE-AAC (or aacPlus).[5]