Kod för att casta?

Hej
När jag försöker casta från iPhone X med iOS13.1.2 kommer en ruta upp där jag tydligen ska skriva en kod. Se bifogad bild.Hur gör jag??

Kommentarer

  • Tack Mats!

    Niklas, vi har gjort en uppdatering för att Chromecast ska fungera på Ios 13 (se Mats länk), men den fixen är inte ute hos er lyssnare ännu, så vanlig casting fungerar inte från vår app. Vill du casta en kanal, som i ditt exempel, så går det att göra via Tunein.

    Koden du uppmanas att slå in har med gästläget att göra. Det är ett sätt att casta till en enhet utan att behöva vara på samma nätverk, och Chromecast använder då bluetooth istället:
    Chromecast Hjälp: Hur fungerar gästläget?

    Om gästläget används och du castar till en enhet med skärm, exempelvis en tv, ska koden stå på skärmen.

    Vår app fungerar som sagt inte med Chromecast som det är nu, och jag har inte hört någon som rapporterat in att gästläget fungerar bättre ... En ny version av appen väntar på godkännande av Apple. Där fungerar casting. (Dessutom har vi i den versionen tagit bort just Chromecasts gästläge från appen, eftersom vi av andra skäl misstänker att det är buggigt. Det du drabbats av är säkert relaterat till detta på ett vis jag ännu inte har förstått.)
    Annika Webbmaster
  • Det Chromecast-problem jag skrev om är löst med den version som vi har börjat släppa publikt, men som än så länge endast nått fem procent av de lyssnare som har automatiska uppdateringar. Om du går in i App Store och manuellt letar upp vår app ska det dock gå att uppdatera även om du inte tillhör "rätt fem procent".
    Sveriges Radio Play i App Store
    Annika Webbmaster