Köa avsnitt i appen

Hej,
När jag lyssnar på t ex Radioföljetongen i SR-appen. Avsnitten är 23 min långa och jag vill oftast lyssna på fler åt gången. Kan jag köa avsnitten så att jag kan lyssna utan att aktivt sätta igång nästa o nästa?

Kommentarer

  • Hej Doriana!

    Min lista - en spellista du skapar själv
    I appen finns en funktion som heter Min lista, och de avsnitt du lägger till i din lista kan du välja att spela upp i en följd eller att spela upp ett och ett. För att de ska spelas upp i en följd behöver du starta ljudet medan du fortfarande är kvar i listan (klicka på den lilla bilden).

    Läs mer om det här:
    Min Lista - automatisk uppspelning

    Färdiga spellistor hos Radioföljetongen
    Med serier som en radioföljetong behöver du dock inte lägga in avsnitten i en spellista själv, eftersom det finns en färdig lista för dessa.

    Den funktionen är relativt ny själv hade jag missat funktionen tills en kollega visade den för mig, så vi behöver göra den enklare upptäcka! Däremot är själva "handhavandet" inte bökigt som det kanske verkar när jag spaltar upp det i en punktlista.

    I mitt exempel väljer jag radioföljetongen Ett annat liv av och med Per Olov Enquist.
    1. Leta upp ett avsnitt av denna följetong, till exempel genom att söka på Per Olov under Sök program
    2. Tryck på texten som hör till ett avsnitt för att gå in på detta avsnitts sida. (Trycker du istället på bilden, kommer ljudet att spelas upp, men inte som en del av en lista.)
    3. Skrolla nedåt, förbi Mer från Radioföljetongen tills du ser rubriken Per Olov Enquist
    4. Tryck på Visa alla för att komma in i själva spellistan
    5. Starta från önskat avsnitt genom att trycka på detta avsnitts bild. (Trycker du på texten som hör till kommer du in på just detta avsnitt och lämnar spellistan) Avsnitten nedanför kommer sedan att spelas upp i en följd.
    Hör av dig om du inte får det att funka!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen,

    Jag har följt instruktionerna, tyvärr utan framgång. Har testat både med nedladdade och icke-nedladdade avsnitt.

    Varma hälningar,
    Doriana
  • Ok, då benar vi ut detta!

    Jag beskriver två metoder, dels att manuellt lägga avsnitt till Min lista, dels att leta upp de färdiga listor som redan finns i appen. Båda ska fungera.

    Jag börjar med att felsöka metoden med de listor som redan finns i appen, där jag hade en lista med instruktioner. Var i den listan avvek min beskrivning från hur det fungerar hos dig?

    Jag tar listan igen, med samma följetong som exempel:
    1. Gå in under Sök program i appens nederdel och skriv Per Olov i sökrutan
    2. Tryck på texten till ett avsnitt av önskad följetong, exempelvis "Del 1, Ett annat liv av och med Per Olov Enquist ..."
    3. Skrolla nedåt på den sida du kommer till, tills du ser en "avsnittskarusell" med flera avsnitt i rätt ordning och rubriken "Per Olov Enquist". Första avsnittet i karusellen är ett samtal om följetongen, inte en del av själva berättelsen.
      OBS du kan starta spellistan redan här genom att trycka på önskat avsnitt! Punkt 4-5 är om du redan t ex har lyssnat på de 15 första delarna och behöver starta listan från avsnitt 16 och följande, som inte syns i "karusellen".
    4. (Tryck på visa alla till höger om rubriken "Per Olov Enquist" för att se alla avsnitt i listan)
    5. (Starta från det avsnitt du vill börja lyssna på genom att trycka på den lilla bild med en play-knapp som finns till vänster på skärmen för att starta listan.)
    Var blir det annorlunda hos dig?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen,

    Med nedladdade avsnitt (Dörren) fungerar inget av sätten.

    Men streamade avsnitt fungerar baranär jag går via Visa alla = punkt 4-5. Alltså inte det som du beskriver i punkt 3.
    Synd om det inte går att lyssna på nedladdade avsnitt utan manuell matning. Jag lyssnar ofta när jag springer, och mina rundor brukar vara längre än 23 minuter.

    Mvh, Doriana
  • Hej igen!

    Nu är Dörren tyvärr inte möjlig att lyssna på längre, avsnitten var endast tillgängliga till den 4 april, men när du skrev hit den 2 april ska det ha gått att lyssna i en spellista, så det kan inte ha varit det som var problemet.

    Det ska gå att lyssna på de nedladdade avsnitten som en lista direkt från nedladdat-vyn. Där gäller samma sak som i andra listor i appen: Du måste starta avsnittet medan du är kvar i listan, vilket du gör genom att trycka på "tumnageln" (den lilla bilden med play-knapp) i Nedladdat-vyn.

    Då följer nästa nedladdade avsnitt (det som är nedanför i listan) automatiskt efter. Blir det fortfarande inte så hos dig?
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Jag missade att återkomma till dig och berätta att det var ett fel hos oss som gjorde att spellistan i Iphone inte fungerade korrekt för nedladdade avsnitt!

    Detta fel är löst med den senaste versionen av appen, 21.6.4. Den versionen "sipprar ut" till lyssnarna i en viss takt genom automatisk uppdatering, men du kan gå in och uppdatera manuellt för att få den snabbare.

    Leta upp Sveriges Radio Play i AppStore. När du kommer till vyn där det finns en knapp "Öppna", ska du inte trycka på den, utan på app-ikonen (där jag markerat på bilden), så kommer du till appens egen sida och kan välja att uppdatera:

    Annika Webbmaster