Klassisk jul i SR??

Hej,
Har sökt och sökt och sökt...
I appen utan att hitta SR Klassisk jul.
Nu får jag upp att ni har lagt ner denna pärla. :o
Tydligen ersatt med julmusik i P4?!
Den kanalen lyssnar jag inte på.
Och med mer julmusik i P2.
Men hela vitsen med SR Klassisk jul var ju att man kunde ha den på 7/24 och slippa prat.

Jag förstår inte, totalt sett, er förändring av programmen. All kultur blandat i samma program.
Förr var det en högtidsstund att lyssna på Roger Wilsson om film på fredag eftermiddag. Nu hittar jag aldrig rätt. Sll kultur ihopblandat.

Ni kanske skulle sluta att snegla så mkt på andra håll och fortsätta göra det ni är bra på. Och som publiken gillar.

Kommentarer

  • Hej Cecilia!

    Detta forum är till för att ge teknisk support på våra appar och webbtjänster och det är egentligen bättre att kontakta Lyssnarservice lyssnarservice@sverigesradio.se för frågor om vad vi sänder - eller inte sänder.

    Vi har dock valt att hålla en tråd om P2 Klassisk Jul öppen här, eftersom vi vet att ni är många som behöver en tydligare förklaring över hur vi har resonerat:
    Ingen P2 Klassisk jul-kanal i år?

    I den tråden försöker jag och min kollega Karolina svarat på frågor och hjälpa lyssnare att hitta till olika program hos oss och till externa kanaler och musik-tjänster där det erbjuds fin och stämningsfull musik i samma anda. Dessutom ger lyssnare varandra hjälp på ett mycket fint vis. De frågor du har om julkanalerna besvaras alltså i den tråden.

    För återkoppling om P1:s kulturprogram, hänvisar jag till deras redaktion:
    kulturnytt@sverigesradio.se

    På webben kan du alltid lyssna här:
    Veckans film

    Här finner du de enskilda filmrecensionerna från Kulturnytt:
    Film- och TV-recensioner

    Denna tråd stänger jag.
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.