Klassisk jul i Play-appen?

Var hittar jag P2 Klassisk jul i appen Sveriges Radio Play?
Den brukar ligga under 'Direkt', där jag hittar P2 Klassiskt..
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Just där ska det ligga!

    Jag vet inte om det ser likadant ut i alla mobiler, men både i den Android och den Iphone jag tittar på ligger kanalen ovanför P2 Klassiskt. Alltså in vid Direkt i appens nederkant och bläddra ned tills du hittar P2 Klassisk jul. Det är orange text på kanalnamnet, om det hjälper dig ...

    Och hittar du den inte alls, så kan du lyssna här:
    https://sverigesradio.se/kanaler

    Där ska den dyka upp ovanför den långa raddan med P4-kanaler!
    Annika Webbmaster
  • Den ligger inte där i appen och inte Bjällerklang heller. Jag har en ny Samsung A8 2018, Android alltså.  🤔
    Jag hittade Klassisk jul på er hemsida men där hörs det inte något ljud då jag klickar på play, knappen 'vibrerar' som av ljudvågor så som det brukar se ut då det spelas upp ljud. Provade även Ekot och det gick att höra.
    Min absoluta favoritkanal så här års! 🎄
  • Testa att starta om appen!
    Annika Webbmaster
  • Uppdatering och nu fungerar det!! 😄
    Julstämningen är räddad. Tack! 🎵🎶
    Bästa svaret
  • Härligt!

    Hoppas att andra som fåt problem kan ha nytta av detta tips, för nu har vi stängt supporten för helgen ...
    Annika Webbmaster
  • Hej! Jag hittade den via Annikas beskrivning men det var lite klurigt och många onödiga steg.

    Kan ni lägga kanalen i sökfunktionen så fler hittar i appen? Om man söker på klassisk jul kommer inget upp.

    Och lägga in programmet under P2 program-flik, där finns den inte.

    Det här kanalen är en av höjdpunkterna med julen och den bör därför vara super-lättåtkomlig för alla! Tack.
  • Kan ni lägga kanalen i sökfunktionen så fler hittar i appen? Om man söker på klassisk jul kommer inget upp.

    Och lägga in programmet under P2 program-flik, där finns den inte.

    Nej, det kan vi tyvärr inte som appen är byggd idag. Under program finns endast program, inte kanaler.

    Men jag hör med app-utvecklarna om det finns några hinder för att kanaler också ska listas när man söker i appen, eftersom det skulle underlätta även för lyssnare som vill hitta exempelvis kanalen P2 Världen.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen enklare att använda!

    Annika Webbmaster