Kinesiska tecken från Sveriges Radio

Hej! Ser upp kinesiska tecken när jag använder SR play. Har ni blivit hackade? Eller är det jag som har lyckats ändra någon inställning?

Kommentarer

  • noterade samma sak.
    kanske har dom släppt in ngn utländsk
    robot för att identifiera musik🤔?
    men, håller med.
    helt galet! 😅🙃

  • Ja, vi har en robot som identifierar musik som täcker in eventuella hål i spellistorna - och ibland så plockar korrekt upp musiksnuttar som spelas i inslag, men ibland kan det vara bara ljudeffekter eller något ljudklipp som redan registrerats (de verkar även registrera poddar t.ex.)
    Än så länge har vi inget sätt att slå av och på det mellan olika program, utan det är på för hela kanalen, och då blir det så här ibland.
    Blir det väldigt fel kan vi gå in och radera det.

    mvh