Kapitel i längre poddar

Hej!

Är en trogen P1-lyssnare och lyssnar ofta i SR play-appen.

I längre poddar, typ Studio Ett, hade det varit bra att kunna välja vilka delar av sändningen man vill kunna lyssna på. Som en sorts kapitelindelning.

På så sätt skulle man dels kunna välja att lyssna på enstaka delar av sändningen, men det skulle också vara möjligt att hoppa över delar av sändningen när man lyssnar på hela podden. Det är ju inte alltid man har tid att lägga 90 minuter på att höra hela Studio Ett i efterhand.

Förstår att detta dock skulle kräva en del manuellt arbete som kanske inte är möjligt att genomföra för tex Studio ett. För veckoproduktioner som tex Meny kanske det är lättare att genomföra.

Kommentarer

  • Hej Anders och förlåt att svaret dröjt!

    Vi önskar precis samma sak som du, och utforskar olika metoder för att lösa detta.

    Det jag nu beskriver är inte en ersättning för ditt önskemål, utan den lösning jag idag tror bäst fungerar för ditt behov.

    Om du lyssnar via vår hemsida, kan du med många längre program välja ut de inslag som intresserar dig. Se exempelvis denna lista med ljudklipp från Studio Ett (klippen visas en bit ned på sidan).

    I anslutning till klippen finns möjlighet att lägga klipp till "min lista" och om du gör det, får du en spellista, där du kan få med det du är intresserad av, men hoppa över de delar du inte vill höra.

    Det förslaget innebär mer jobb för dig som lyssnar och det är inte en fullgod ersättning för "ankarpunkter i ljudfilen", men det är det bästa jag kan komma på just nu ... Hör av dig om du vill ha en tydligare beskrivning av hur du gör och var du hittar klippen!

    De flesta längre program "med självständiga inslag" är direktsända, men Meny är ett bra exempel på program som ger lite större möjlighet för "handpåläggning", något jag tipsar de kolleger som arbetar med detta om.

    Tack för att du vill hjälpa oss att bli bättre!
    Annika Webbmaster