Kapacitet hos IOS 7

SR Play appen presenterar sig på olika sätt med IOS 7 ( Iphone 4) och IOS 10-12 ( Iphone SE.
Start sidan med nuvarande version har fyra knappar för P1 P2 P3 P4
Med den gamla telefonen kommer det upp en helt annan sida med fler val

1. Går nuvarande APP version på äldre IOS ?
2. Om inte lär det väl inte gå att avinstallera den gamla och få in den nya versionen
så jag vågar inte ta bort den utan att veta

Kommentarer

  • Hej Hans!
    1. Går nuvarande APP version på äldre IOS ?
      Nej, Appen Sveriges Radio Play kräver idag minst Ios 9.0 eller senare. Inom kort kommer dessutom systemkravet att öka till 10.0.
      2. Om inte lär det väl inte gå att avinstallera den gamla och få in den nya versionen så jag vågar inte ta bort den utan att veta
      Att avinstallera ska inte behövas. Kan man uppgradera så kan man, så att säga. Enda gångerna när det kan vara bra att avinstallera innan du laddar hem appen på nytt är om något har blivit fel på appen (exempelvis för att uppkopplingen bröts medan du uppgraderade). I vanliga fall ska du alltså inte behöva ta bort det gamla för att få tillgång till det nys.
    Om du råkar avinstallera på din äldre telefon, så är det bra att veta att det ska gå att ladda hem "senast fungerande version" (men jag vågar tyvärr inte lova att det går).

    Vår hemsida, https://sverigesradio.se ska även fungera på din äldre mobil.

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster