Kan ni lägga till en knapp för att tanka ner Toppnyheterna?

Jag o mina kollegor flyger ofta. Vi skulle snabbt vilja spara ner TOPPNYHETERNA, och sedan sitta utan Wifi och lyssna. Hur gör man det, eller kan ni lägga in en knapp för detta under toppnyheter?

Kommentarer

  • Tack för ett bra förslag, som dock kan bli knepigt att införa med toppnyheter som består av flera små ljudfiler. Något enklare skulle det kanske bli att erbjuda nedladdning av dessa små ljudfiler, fast sammanfogade till en längre fil.

    En sådan ljudfil tror jag nämligen att vi redan skapar dagligen, som ett sätt ett erbjuda Toppnyheter på någon plattform som inte klarar av ljudklipp.

    Skulle en sådan lösning funka för dina behov? Du kommer inte längre att till exempel kunna svepa förbi de nyheter du är mindre intresserad av, men om du nästan alltid lyssnar på toppnyheterna i obruten följd (förutom när du pauserar), så blir det ingen direkt försämring.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster
  • Det du idag kan göra för att ta del av nyheter utan uppkoppling, är att ladda hem exempelvis en Eko-sändning (och kanske hellre någon av de längre än ett tre minuters-Eko).

    Ett snabbt sätt att n dessa är via Sök program i appens nederdel. Där väljer du alternativet Senaste nyhetssändningarna högt uppe och därefter Ekot,så ser du Ekots senaste sändningar i kronologisk ordning. I vissa nyhetslägen kan den absolut senaste kort-sändningen vara mer relevant än en lite längre som är en och en halv timme gammal, men i allmänhet är det förstås större möjlighet att få analyser och fördjupning om det är en lite längre sändning.
    Annika Webbmaster
  • Hej. Jo, det är väl kännt. Men som sagt, möjlighet att tanka ner toppnyheterna i ett paket är vad jag efterlyser.
  • Men en hel ljudfil vore lika bra anser jag. Så finns det är jag intresserad att veta hur man hämtar den.
  • Jag var otydlig. Ljudfilen skapas redan idag, men går tyvärr inte att ladda hem. Versionen ingår inte i vårt "allmänna utbud" utan är skapad för en specifik plattform.Vi behöver lösa en del saker ifall vi skulle göra den tillgänglig på andra vis, exempelvis för appen.

    Att jag ville veta om en ljudfil är en fungerande lösning för dina behov, beror på att app-teamet får ta ställning till förslaget. För att de ska kunna prioritera det rätt, behöver de veta om det gäller en ljudfil eller flera ljudfiler i en spellista. Båda kräver en del jobb innan de kan bli verklighet, men spontant tror jag att utvecklingskostnaden är lägre för lösningen med "en ljudfil" än vad den är för "en spellista".
    Annika Webbmaster