Kan man i sr appen väja att inte se spelade avsnitt?

Hej,
jag lyssnar bakåt på Annika Lantz program och det finns många flera år tillbaka i tiden, det är bra. Men Nu när jag är mer än ett år tillbaka börjar det bli lite omständigt att skrolla ner och hitta senast ospelade avsnitt. Finns det möjlighet att inte visa redansoelade avsnitt av ett program. Om inte vill jag förslå det till framtida uppdateringar till er mycket bra app.

Kommentarer

  • Hej Ulf och förlåt ett supersent svar!

    Vi tycker att det är ett bra förslag, och har fogat det till listan över smarta förbättringsförslag vi gärna vill utveckla, men inte kan prioritera in nu.

    Då jag alltså inte kan lova att detta förverkligas, vill jag gärna tipsa om en funktion som delvis minskar problemet med det myckna skrollandet, nämligen Min lista.

    Min lista
    När du är i en lista med avsnitt (i ditt fall Annika Lantz-programmens arkiv), och hittar ett avsnitt som intresserar dig, kan du klicka på tre punkter som finns längst till höger på programmets "ruta". Då fäller du ut ett lager med lite olika val, utan att lämna avsnittslistan. Välj Min lista. Upprepa detta på de avsnitt som du vill undersöka närmare! På så vis kan du markera tio gamla avsnitt vid samma tillfälle, och slipper upprepa din bläddrings-manöver varje gång!

    Du återfinner sedan dessa utvalda avsnitt under Min sida -> Min lista. Om det visar sig att ett visst avsnitt var något du redan hade hört kan du ta bort det avsnittet från listan genom att svepa det åt sidan.

    Hoppas att du har nytta av tipset och att det var begripligt hur man gör.

    På hemsidan finns en kalender som förenklar
    Jag vill även tipsa om att du kan använda vår sajt sverigesradio.se, där du kan nå gamla avsnitt genom en kalenderfunktion.

    Om du till exempel vill hitta alla Annika Lantz i P1 från december 2017 och tidigare, så väljer du 2017 och bockar du i den 31 december i kalendern här:
    https://sverigesradio.se/annika-lantz-i-p1

    Då hamnar du på denna sida:
    https://sverigesradio.se/annika-lantz-i-p1?date=2017-12-31

    Förutom det översta avsnittet på den sidan, det senaste avsnittet, så listas Annika Lantz i P1 från den 31 december 2017 och äldre.

    Hör av dig om du inte hittar denna funktion, för just när det gäller att lyssna på äldre avsnitt, tycker jag att det sättet är mycket enklare än att lyssna med appen.
    Annika Webbmaster