Kan man forts på samma stället efter pausen?

Hej
https://sverigesradio.se/avsnitt/1319465
Jag lyssnar på Anders Hansen. Jag pauser i mitten genom att klicka på play-knappen. När jag ska fortsätta igen, börjar programmet från början.
MIN FRÅGA:
Hur kan man pausa, sedan fortsätta på samma stället där man pausat?
Tacksam för svar snarast möjligt.
Mvh
Yau-Ling Karlsson

Kommentarer

  • Hej Yau-Ling!

    Det är meningen att ett pauserat program ska återupptas där du senast lyssnade. Att det inte fungerar behöver vi lösa.

    Vad har du för mobiltelefon - och "hur" pauserar du? Är det genom spelaren som syns på låsskärmen?
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Tack så mycket för snabbt svar.

    Mvh
    Yau-Ling
  • Jag missförstod dig nog, och du mig!

    Jag trodde att felet var på mobiltelefonen, men det var kanske på datorn?

    Jag har inte möjlighet att ringa upp och ge support den vägen, men hoppas att vi kan lösa det så här!

    Annika Webbmaster
  • Jag lyssnar på datorn,  inte på mobilen:
    https://sverigesradio.se/avsnitt/1319465
    Det är den blåa play o paus-knappen jag klickar på när jag vill pausa eller fortsätta. När jag klickar på play igen efter varje paus, börjar programmet från början "P1 Sveriges Radio - Dags för sommar . . och dagens sommarvärd är Anders Hansen ..."

  • Ah!

    Jag förstår precis!

    Testa att starta programmet här istället:

    Play vid avsnittet startar avsnittet från början, medan play i själva spelaren startar det du senast lyssnade på (avsnitt, nyhet eller kanal).

    Så bra att du förklarade problemet så tydligt!

    Annika Webbmaster
  • Har också problem med att återstarta program efter att man pausat på datorn. Spelaren står bara och snurrar och kommer aldrig igång igen. Räcker med att jag pausar i 1 sekund och trycker play igen. Efter 30 sekunder dör ljudet (buffringen är slut?). Behöver då gå till huvudsidan och välja play på kanalen igen som då börjar "live". Använder Chrome som webbläsare.
  • Hej
    Är det på dator eller mobil? Vilket operativsystem använder du?

    mvh
  • Hej
    På datorn med Windows 10. Var samma på min tidigare arbetslaptop.
  • Behöver då gå till huvudsidan och välja play på kanalen igen som då börjar "live".
    Br att du har hittat ett sätt att komma runt det, Raymond! Hur länge har du haft detta problem?

    Är det att återstarta kanalen genom att klicka på play-knappen i själva spelaren som inte fungerar alltså?
    Annika Webbmaster
  • Hej, det har alltid varit såhär.

    Som regel är jag alltid på huvudsidan. Om jag pausar i spelaren som ligger i botten av webbläsaren och startar igen så spelar den upp ljud i några sekunder och sedan tystnar den. Om jag trycker på röda bollen för att komma ikapp live så står spelaren bara och tuggar. Då kan jag på huvudsidan trycka på P4 och då börjar den live igen.