Kan jag ladda hem app till PC?

Hej,
Jag vill download SverigesRadio appen i min PC
Varvänligt att hjälpa mig hur jag får detta.
Mvh/Sarah

Kommentarer

  • Hej Sarah!

    För PC brukar vi i första hand rekommendera vår hemsida i webbläsaren.

    Vi har en egen app för Windows 10, som du kan läsa mer om här:
    Sveriges Radio på Xbox, Windows 10 och Windows-mobiler

    Tyvärr ligger förbättringar av vår Windows-app på is. Den fungerar, men en del lyssnare blir besvikna eftersom den inte alls har alla funktioner som finns i våra appar för Android och Iphone.

    Jag vill därför passa på att tipsa om en app som heter RadioStorm. Den är skapad av en duktig privatperson, Per-Erik Kristensson, med hjälp av vårt öppna API. Den har många funktioner som vår egen Windows-app saknar.

    Det är alltså inte vi själva som har skapat den RadioStorm, men det du hör i appen är vårt eget innehåll 😀 Om du testar den appen, så återkoppla gärna, så ser jag till att det når utvecklaren!
    Annika Webbmaster