Kan inte styra volymen när jag castar.

Är väldigt imponerad av appen. Väldigt stabil och snygg! Har bara ett problem.

När jag castar live radio till min högtalare med Chromecast built-in så kan jag inte styra volymen genom telefonen utan måste göra det med dem fysiska knapparna på högtalaren.

Kan styra volymen på alla andra appar jag castar direkt med mobilen, så länge jag är inne i den aktuella appen som castas.
Förhoppningsvis går det att lösa.

Google Pixel XL (Android 9.0)

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Detta är något som ska gå att göra, men jag vet att vi tidigare hade problem med det, så jag stämmer av med app-utvecklarna om vi har missat att lösa detta, försökt men misslyckats att göra det eller om det är ett nytt fel (men likt det gamla).

    Den gången gick det att reglera volymen om man först klickade på chromecast-ikonen längst ned i storspelaren (men inte om appen låg i bakgrunden eller om skärmen var låst eller så). Se ifall det fungerar likadant nu!

    Tack för att du rapporterade in felet och hör av dig och berätta om min metod gick att följa!
    Annika Webbmaster
  • Det fungerade att ändra volymen om jag först öppnade "cast-rutan". Tack för tipset!

    Hade gärna sett att man kunde kontrollera cast-volymen var som helst i appen med telefonens volymknappar. Men inte jätteomständigt att göra det genom "cast-rutan".

    Tack för svar
  • Jag har nu bett utvecklarna att kika på detta, och dessutom bett dem ta till sig av ditt beröm, som jag glömde tacka för ovan!
    Annika Webbmaster
  • Hej,borde kanske startat en egen tråd men jag tänkte att det är samma fel igen.

    Med senaste versionen så syns inte stapeln för volym på när jag justerar volymen i appen men stapeln för volymen finns i ”cast-rutan”.
    Man vill ju få återkoppling om volymen ändras eller ej.
    jag tror att jag har senaste versionen 19.11.1 för iOS.
    Tack på förhand!
    Mvh carmen