Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Kan inte spela upp SR kanaler på Sonos sedan igår. TuneIn

Stöder ej filformat , som felorsak.
T.ex P1 132-mp3-mpu-filen är i ett format som ej stöds.
Är problemet allmänt?
Björn widen Rapportera olämpligt innehåll
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej!

    Ja, felet är allmänt och drabbar både Tunein-appen och vår egen app (som jag passar på att tipsa om).

    Här har andra lyssnare rapporterat in samma fel:
    Uppspelning till trådlös högtalare som Heos och Sonos​​​
    Annika Webbmaster
  • Vi försöker självfallet ta reda på om vi kan göra något åt detta.
    Annika Webbmaster
  • Just nu har det börjat fungera igen.

    Björn Widén
  • Tyvärr bara tillfälligt. Vet ej om det berodde på eget agerande i försök att spela upp tidigare program och sedan direkt igen.,
    Bytte kanal och sen var det lika illa.
    Björn Widén
  • Synd att det inte höll i sig ... men det verkar lovande!

    I en annan tråd rapporterar Åke att felet har släppt hos honom, och då började det just som hos dig, att det kom och gick lite:
    Det fungerar nu och har gjort så ett par timmar.
    På förmiddagen så fungerade det lite av och till.

    Annika Webbmaster
  • Jag undrar om det kan vara relaterat till Sonos cache-minne, så att det möjligen kan fungera bättre om ni testar en kanal som ni aldrig tidigare har spelat ... Testa gärna till exempel en P4 kanal från "fel region".

    Är det samma fel på dem?
    Annika Webbmaster
  • Lyssnanade på program (p2 på hemväg)
    Sonos: det innebär att kön tas bort.
    -spela upp ändå !
    Därefter gick det bra att lyssna direkt P1. Försökte byta kanal.
    Lika illa igen ...
    Björn Widén
    1. samma procedur igen, m en med annat program.
    2. Därefter direkt och nu kan jag byta kanal gång efter annan.
    Björn Widén
  • Hurra!

    Och tack för att du berättade det. Hoppas att andra lyssnare kan bli hjälpta av samma manöver!
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Kan inte spela upp någon av P kanalerna på Sonos.
    Får bara upp felmeddelande. Från  P4 Stockholm kommer det "kan inte spela upp 701-mp3.m3u- filen är i ett format som inte stöds.
    Martin
  • Hej,
    Samma problem här. Jag har försökt och lyssnat på många kanaler för att sedan gå tillbaka till SR men fortfarande går det inte att lyssna på SR-kanalerna utom P4 plus
    Sten Norinder
    Jönköping
    Sten Norinder
  • Precis nu efter jag testade P4 plus så lan jag lyssna på P4 radio Stockholm
    Martin
  • Nu fungerar min Sonos också för SR P1-4
    Hurra!
    Sten
  • Svårt att lyssna på direkt på P1, finns det någon uppdatering från er eller skall man uppdatera något eget program isf vilket?

    Patrick
  • Hej!
    Felet verkar släppa efter ett tag (upp till ett dygn, tyvärr).

    Är det någon av er som har drabbats som inte har Telia? Eftersom felet nästan uteslutande har drabbat Telia-nätet, är det extra intressant att urskilja de få drabbade som inte har Telia och se om vi kan hitta en annan gemensam nämnare (till exempel en router som annars främst finns bland Telia-kunder).

    För er som idag lyssnar med Tunein, vill jag tipsa om Sveriges Radios beta-app som ni gärna får testa! Gå in på följande länk hos Sonos. Du behöver då vara inloggad. Sen är det bara att leta upp applikationen under ”Lägg till musiktjänster”.



    Annika Webbmaster
  • Kan inte spela upp SR kanaler på Sonos sedan igår.            
    Kodning , som felorsak.
    T.ex Kan inte spela upp (kanalens namn), Låten är inte rätt kodad.
    Har telia som internetlev. Samt sonossystem med app på telefonen
    Tomas Axelsson
  • Nej, så tråkigt!
    Det felet drabbade många lyssnare under förra veckan (som du kan se ovan), men denna vecka har varit lugnare - tills nu.

    Felet är, vad jag förstått, begränsat till att lyssna direkt på sådana kanaler som har "riktiga program", så rena musikkanaler som P4 Plus eller P3 Star går fortfarande att lyssna på i realtid, liksom att lyssna på program i efterhand.

    I Tunein-appen finns många av våra program för efterhandslyssning, men inte alla. Fulla utbudet finns däremot i beta-appen som jag tipsade om i inlägget ovanför ditt. Det finns alltså möjlighet att ta del av det du missar just nu, men först när programmet är klart (tiden varierar, men många program finns ute direkt efter sändning).

    Tack för att du rapporterade in detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Det hände mig nu på morgonen 171020 - överhuvudtaget inga SR-kanaler fungerar på SONOS via Tuneln. Andra kanaler på Tuneln fungerar so de ska, typ DR, BBC, Radio Båstad osv. Jag har TELIA som bredbandsleverantör.
    Mvh,
    Roger Stigsson
    Roger Stigsson
  • Tack för ytterligare en felrapport som visar att felet ännu finns kvar.

    Om du har möjlighet, så vill vi få bekräftat om du kan återskapa felet även på någon av dessa (rena musik-) kanaler:
    P2 Klassiskt
    P2 Världen
    P3 Din Gata
    P3 Star
    P4 Plus
    Radioapans Knattekanal

    Eftersom felet är svårt för oss att återskapa, behöver vi hjälp från er som drabbas för att kunna felsöka effektivt.
    Annika Webbmaster
  • Lennart hade skrivit om problem som inte gäller Sonos, så jag har flyttat hans inlägg till en egen sida:
    Tyst dator
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika - webmaster!
    Jag provade  P2, P3, P4 Halland och lite andra lokala kanaler på SR i morse med samma nedslående resultat. Kan dock inte återskapa felet eftersom det numera fungerar igen. Vet ej vad detta beror på. Det jag gjorde var att ladda ned Sveriges Radios beta-version i musiktjänster i SONOS. Detta fungerade ju på enskilda program, men jag kunde inte lyssna på P1:s livesändning. När jag sedan provade en gång till på den vanliga P1 genom Tuneln, så fungerade allt som vanligt igen. Kan detta ha något samband? Kan det ha något att göra med SONOS-uppdateringen, som kom för någon/några veckor sedan? När man laddade SR:s beta, så fick man gå in och ändra lite under avancerat på inställningar i SONOS - ytterligare ett möjligt samband?
    Mvh,
    Roger Stigsson
    Roger Stigsson
  • Tack för ett par olika uppslag!

    Vi tror inte att uppdateringen i Sonos påverkar, för dels kom den ut till väldigt många lyssnare innan felet uppstod och dels är det inte enbart Sonos-enheter som är drabbade (även om ni dominerar).

    Vi tror att det är en säkerhetsfunktion som blivit lite överkänslig och blockerar hämtningen av "något" - som inte är själva ljudströmmen. Det är lite som en "allergisk reaktion", så att det skydd som hjälper oss (eller Telia?) att slippa angrepp, slår till även mot oskadlig (och här nödvändig) trafik. Enstaka lyssnare har samma fel även på andra nätverk. Den blockeringen släpper efter ett tag och allt är åter som det ska, och det är troligen detta, snarare än att du installerade vår beta-app, som ledde till att ljudet återkom.

    Att jag tjatar om att fråga ifall även musikkanaler är drabbade, beror på att jag har en teori om att det som blockaras är något som enbart finns i tablålagda kanaler, som information om programmen eller liknande. Det var ju otur att de kanaler som du testade var just P2, P3, P4 Halland och lite andra lokala kanaler på SR, det vill säga sådana kanaler som vi vet är drabbade, men samtidigt så hade det ju min teori inte stämt om någon av dessa uppräknade kanaler hade fungerat när de andra var blockerade ...

    Ifall någon av er drabbas på nytt, så får ni gärna leta upp P4 Plus, P2 Världen eller någon annan musik-kanal, för än så länge är detta endast en teori, som bygger på vad so "inte rapporterats in", och det skulle vara bra för felsökningen att få denna teori bekräftad.

    (Fast mest hoppas jag att ni slipper hamna i den situationen där felet går att undersöka ... Lyssningsproblem är inget jag som webbmaster önskar våra lyssnare!)
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy